Schatten Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 Er det noen som vet hvor jeg kan finne monteringstegning over Blaser`n ? Tenker da spesielt på sluttstykket... Har ikke tatt sjangsen på å demontere det helt ennå, skal vist være noe plundrete å sette sammen igjen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vhs Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 har du vært på hjemme sidene deres? Tror det skal ligge der. Utfordringen med sluttstykket e å finne ut hvordan du tar det ifra hverandre, når du har fått det til e det ikke no problem å få det sammen igjen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sjur Dale Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 Sjå http://www.sigsauer.com/upFiles/CmsCont ... /R93OM.pdf God helg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schatten Posted October 25, 2009 Author Share Posted October 25, 2009 Takker å bukker for responsen , men jeg hadde tenkt meg ennå lenger inn.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
villmænn Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 Gammel tråd men jeg bruker denne istedenfor å lage en ny. Noen som vet hvordan man demonterer beddeblokken fra stokken på Blaser R93? driver å tegner opp mekansimen i Solidworks for kanskje å kunne lage ny stokk og anna stasj til børsa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirhitalot Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 Har du trestokk eller plast? Jeg tror man rett og slett må slakte en pro eller offroad... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
villmænn Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 Har professional. Jeg har løsnet alle skruene og tatt av avtrekkerbøyla, men det kan virke som om beddeblokka er støpt inn i stokken ja.. Tenkte jeg evt. kunne lage ny beddeblokk med magasinbrønn, avtrekkerbøyle og det hele, for å gjøre stokkbytte enkelt. Men det blir vansklig når jeg ikke får den ut for å ta mål av den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirhitalot Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 nei, det blir litt av et prosjekt. Ser for meg at det blir veldig vanskelig pga avtrekkeren... Skal du flytte avtrekkeren MÅ du vite hva du driver med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pluto Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 Ta av kolbekappa. Se om det er noe der som fester. Jeg mener det er det, men er ikke sikker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sjur Dale Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 Eg har ikkje sett teikning for demontering av Blaser 93. Er du usikker på demonteringa så ta bilete medan du fjernar kvar einskild del. Legg delene pent frå deg i rekkjefølgje. Sjølv demonterar eg og renskar opp sluttstykket kvart år på mi R93-rifle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
villmænn Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 har lang erfaring med finere toleranser en vi snakker om her men jeg ser nå erligtalt ikke no måte å få av kolbekappa på heller jeg da. ingen skruehull i kappa værtfall :-S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pluto Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 Det er ingen skruehull der. Omtrent som å åpne en øl. Det klarer du Bare å vippe den av. Begynn midt på og vipp den av. Tar ikke mange sekundene før du skjønner tegninga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leonidas Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 Det er ingen skruehull der. Omtrent som å åpne en øl. Det klarer du Bare å vippe den av. Begynn midt på og vipp den av. Tar ikke mange sekundene før du skjønner tegninga. Hæ??? Kolbekappa er festa med 2 stk umbraco, 3 mm mener jeg å huske. En størrelse mindre enn skruene til løpet i hvert fall. Skruene er godt gjemt bak gummien i kolbekappa, men du kjenner hvor det er. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pluto Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 Mulig det bare er på offroaden da. Skal sjekke i morgen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
villmænn Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 Det er nå værtfall ikke no skruehull i professional. Skal se hva jeg får til Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poacher Posted January 12, 2012 Share Posted January 12, 2012 Joda, det er skruehull i Proff'n også. Men de syntes ikke. Jeg har skrevet om det Blaser R93 oppgardering Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pluto Posted January 12, 2012 Share Posted January 12, 2012 Skruehull er funnet her også. Så da er det nok det på alle;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
villmænn Posted January 12, 2012 Share Posted January 12, 2012 Jauda, det stemte det! takk for hjelpen, da er det bare å tegne i veg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts