Mauser68 Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 Nokon som har nyere utgave av Berger, der blandt anna det er tatt med 130 Berger VLD ? I den versjonen som eg har, så er det kun 140 grains.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mauser68 Posted October 22, 2009 Author Share Posted October 22, 2009 Kikka litt gjennom diverse ladedata og kuler, og fant ei kule i QL basen, som er merka "Norma 130 grains VLD Diamond" kan dette være ei Berger VLD med coating ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Osse Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 Nei det er Golden Target-kula, med coating. Ulik bæreflate så de er ikke helt sammenlignbare med Berger tror jeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mauser68 Posted October 22, 2009 Author Share Posted October 22, 2009 Ja eg er klar over det, men med VLD som tekst på den, så har eg ein mistanke om det. Norma produserer vel ikkje kuler sjølv, dei bruker vel stort sett andre fabrikanter sine kuler.. Dei har jo ellers Sierra, Nosler, Lapua osv i sortimentet sitt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sleipner Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 .264, 130, Berger VLD Er det denne du tenker på, så har eg den i min versjon 3.4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M67 Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 Jeg har 130 Berger VLD og 130 Norma GT her, de er ikke helt like, så samme kula er det ikke. K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mauser68 Posted October 22, 2009 Author Share Posted October 22, 2009 Ok, men er det sikkert at GT kula den samme som QL omtaler som VLD ? Eg har ingen ide, berre spør. Sleipner, du har PM. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
høggern Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 på 90 tallet, da norma kom med 8,4 grams matchkuler, het kula VLD. Så kom diamond line(DL), så kom golden target(GT). De to siste kulene skal være like bortsett fra svart lurium på DL. VLD kula hadde høyere oppgitt BC. Men om det er fordi det var en anna kule eller om det var fordi "alle" hadde mer optimistisk BC på 90tallet vet ikke jeg.(feks 9grams scenar hadde oppgitt BC.660, idag har den .615) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts