Jump to content

skyte leirduer med pistol/revolver


Hedmarkingen

Recommended Posts

Noen som vet hvor man kan kjøpe dette til 22LR?

Ser det ligger noe på qxl, men 7 og 12.50 per smell er litt mye.

 

Dette må jo nesten prøves :)

 

Skulle man skyte med noe annet enn hagleskudd skal man nok ha bra med flaks.

Eller mulighens fullauto pistol :wink: .

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet hvor man kan kjøpe dette til 22LR?

Ser det ligger noe på qxl, men 7 og 12.50 per smell er litt mye.

 

Dette må jo nesten prøves :)

 

 

Jeg hadde noen slike for noen år siden, kjøpte dem for kurositets skyld. De var komplett ubrukelige. Du kan helt se bort fra å knuse en lerdue på over 1 meters avstand. Om du skulle slumpe til å treffe den, selvsagt. Spredningen av haglene var helt håpløs.

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurer på om det går an ?

 

Ja, det er mulig. Men man er avhengig av en god del flaks også.

Vi har selv gjort dette for en del år siden, men jeg kan ikke si noe annet enn at de treffene vi hadde var 99.9% flaks.

Og som nevnt her, man trenger et sted hvor man har kontroll på prosjektilene som flyr.

Link to comment
Share on other sites

Med de vanlige leirduene så er det heller ikke sikkert man ser at kula treffer, vi plukker stadig opp duer med masse hull i som er "like hele" :x

men med såkalte flash duer som man bruker f.eks under OL så vil det stå en støvsky ut av dua men da må kula treffe nærme sentrum av dua der støvposen ligger så bruk heller hagla :wink:

Link to comment
Share on other sites

:( Tviler! Pga blyforbudet er det FYFY... Du kan jo kanskje finne en eske hos en forhandler hvis du har (u)flaks.

De var komplett ubrukelige.
Skriver under på den! Har et par esker av dette i 9mm (fra CCI) og disse er ikke farlige for pappblinker på avstander over et par meter! Fra min 9mm sprer de haggel 1 m i diameter på 2 m skyteavstand.. På 25 m fant jeg ingenting...
Link to comment
Share on other sites

Som noveske skriver - skyting som den på videoen er faktisk ikke spesielt vanskelig. En god del trening må selvfølgelig til, men så går det glatt. Både jeg og mange andre har gjort omtrent det samme.

Men når det gjelder leirduer og revolver - Ed McGivern tok seks duer kastet opp i luften på én gang, med standard Smith&Wesson og vanlig ammunisjon, og kunne sette seks skudd i et spillkort på under et halvt sekund. Det var før noen av oss ble født, og han hadde omtrent 20 års trening Jeg kan jo begynne å trene nå, men jeg regner med å være død før jeg får det til.

A propos Morgan Kane Ja, alt som står i de bøkene er sant ... unntatt det som står der :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...