Lasse Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Hei, om 2 uker får jeg min første fuglehund (Irsk Setter) og lurer på om noen har noen gode filmer eller bøker de kan anbefale? er egentlig interessert i det meste men spesielt dressur og jakt trening frister Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muflon Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Vibeke Skaars bok er meget god. http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=2471775 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik123 Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Sjekk www.landins-hund-katt.se Der ligger det ett komendie som kan lastes ned gratis. Han har skrevet bok og gitt ut 2 filmer og han satser på at den tredje filmen er klar til jul. Anbefales på det varmeste. Var hos han i dag for nok en trening, han er utrolig flink til å lære bort. Sjekk om det er fuglehundklubb der du holder til. De har gjerne gode råd å komme med. Styr unna dressurkurs for "ikke-fuglehunder". De forstår ofte ikke hva som bor i en setter.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
General Custer Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Er jo ett knall fuglhundmiljø i salten, ta kontakt med folk dær oppe og spør å grav Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Posted October 20, 2009 Author Share Posted October 20, 2009 fikk tips om landin hos hun jeg kjøper hunden av, skal på kurs hos henne til sommeren.. Er det "Slik tränar jäg min valp" du annbefaler eller bare landin skjenerelt ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Posted October 20, 2009 Author Share Posted October 20, 2009 Er jo ett knall fuglhundmiljø i salten, ta kontakt med folk dær oppe og spør å grav Noen klubb el lignende du kan annbefale? Når kan man begynne og sånn smått trene hunden for stand , apport osv? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Posted October 20, 2009 Author Share Posted October 20, 2009 fant først nå den pdf filen på sidene til landin, virker veldig bra, tror jeg skal bestille litt lektyrer derfra ja tror dette blir de lengste 2 ukene i mitt liv :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik123 Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Så tränar jag min valp er ett must. Unghund filmen er vel kun apportering om jeg ikke husker helt feil. Filmen som kommer til jul er mer jaktsituasjoner og hvordan han korrigerer sine egne hunder. Boka er veldig bra. Boka til vibeke Skaar er også meget bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
General Custer Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 http://www.saltenfuglehundklubb.com/ Her er det utrolig mye flinke folk og masse kompetanse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dandoo Posted October 21, 2009 Share Posted October 21, 2009 vibeke skaar sin bok. er helt fantastisk med enkle forklaringer i dressur og trening. forklaringer enkelt satt opp med eksempler på rett og galt. kan anbefales på det varmeste. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Posted October 22, 2009 Author Share Posted October 22, 2009 Hva heter den? har kjøpt "valpeboka" av blandt annet Eli vittusen, mye interessant dær og:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dandoo Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 den heter FUGLEHUNDEN. kan kjøpes på Tanum Nettbokhandel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dandoo Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 om du går inn på hovdmyra.no er det kjempemasse interesang lesing. alt fra valpen kommer i hus til jakt-trening. denne siden er ikke mye oppdatert siste to åra men er masse bra lesing her. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foxhound Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 "Den glade fuglehund" av Olav Sjetne er en av de beste bøkene jeg har sett på markedet. http://www.myrteigen.com/den-glade-fuglehund Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GS Terje Posted October 30, 2009 Share Posted October 30, 2009 Hei. Kan bare gjenta det som allerede er skrevet... Boka til Vibeke Skaar er kanonbra!!! Kan brukes fra perm til perm, også som oppslagsverk når vi må repetere noe i dressuren (og det hender jo... ) Den er full av eksempler, også på hvordan det IKKE skal gjøres. Meget nyttig. Også boka til Olav Skjetne er god. Litt mer "gammeldags" men likefullt, veldig bra. Meninger fra en uerfaren hundemann og jeger Terje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guttapåskauen Posted December 17, 2009 Share Posted December 17, 2009 Anders Landin har kommet med ny film. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fabarm lion hunter Posted December 19, 2009 Share Posted December 19, 2009 kjøpt valp av elin wittusen? selv kjøpt valp derfra i høst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Posted December 21, 2009 Author Share Posted December 21, 2009 Kjøpt Hund hos Elin ja Veldig trivelig handel! Huden nærmer seg nå 4 måneder med stormskritt og ting går stort sett veldig bra, enkelte ting sliter jeg forsatt litt med men skal på kurs snart så håper og få litt tips dær. Dette er skikkelig morro Noen som vet sånn ca når jeg kan begynne og venne til hunden skudd? han virker veldig moden og trygg for alderen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Posted December 21, 2009 Author Share Posted December 21, 2009 Har foressten kjøpt alle filmene og boka til Landin, som er bare kjempebra og anbefales på det sterkeste Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fabarm lion hunter Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 da har vi nok kjøpt hund fra samme kullet!? (lagoon og funny) han min er også rimelig trygg og selvsikker, forholdsvis stor da.. ca 12kg. ta en tlf til elin å hør med ho så får du svar på absolutt alt du måtte lure på. har selv tenkt å vente til litt utpå vinteren evt våren før jeg begynner å introdusere han for hagleskudd. ses sikkert på valpekurs hos elin til sommeren da? : Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Posted December 22, 2009 Author Share Posted December 22, 2009 Det gjør vi helt sikkert! hva er navnet på hunden din? Visst du ikke har "slik trener jeg min valp"/"slik trener jeg min unghund" så er de til utlåns Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fabarm lion hunter Posted December 22, 2009 Share Posted December 22, 2009 min heter Diesel. takk for tilbudet,men har noen filmer og bøker liggende. er min 2 irsk setter så har opparbeidet litt kunnskap jeg drar nytte av nå. pluss litt gratis dressur fra kayaq på 4,5 år ikke nøl med å spørre om det er noe du skulle lure på. god jul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts