Jump to content

hjelp til å velge ladeutsyr


shoota

Recommended Posts

Jeg er ikke den største eksperten på dette feltet, men jeg har grunn pakken til RCBS, med presse, dier, vekt, kruttmål, hylsebrett og hylse fett rulle dings. Mitt er noen år, men tror det var på hjemmelading.no så jeg samme RCBS pakka nå til mellom 3 og 4 tusen.

 

En en stasjons presse, men det er fint og begynne med synes jeg. Greitt nok hvis du skal feks bare ladde 50-100 skudd igangen. Klart ladder du serier på 500-1000 skudd igangen er det bedre med karusell presser som gjør mange operasjoner langs med "produsjons linjen".

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan også trygt anbefale Lee Challenger settet. Har hatt mitt nå i to år og er meget fornøyd. Tror du skal lete lenge etter å få mer for pengene enn Lee sitt ladeutstyr.

 

Jeg lader lett helmantel-patroner som samler tre kuler på en klistrelapp med min A-bolt (verre med skytteren som oftest :wink: ). Dette er skikkelige kuler selvfølgelig og alle kruttladninger veies på ladeskipet.

 

Det er et lite minus med det og det er kruttmåleren (den som ser ut som en liten rundsilo). Min og flere andres erfaring er at den ikke er til å stole på 100%. Har opplevd variasjoner opptil +/- 2 grains og det kan være skummelt mye hvis du opererer med nesten maksladninger.

 

Et lite tips: Det er meget lav dollarkurs nå så det er mye penger å spare på å bestille fra junaiten :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...