Jump to content

Bygge om fra hengslet til løst magasin Rem 700


Pelle1506

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Takk for tips. Her bli det vel bare å finne ut hva som passer best for meg. Hadde egentlig håpet det fantes noe "plug and play" men får vel se hva jeg finner. Vurdere for øvrig å bytte stokk også, så det er mulig det blir to fluer i en smekk..

 

Men flere tips og råd mottas fortsatt m takk. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Wyatt`s Trigger Guard & Detachable Magazine Assembly-kit ble bestilt fra Midway. Dette skulle være et "Plug-and-play" kit, og det var ikke så mye om å gjøre...

IMG_1657.jpg

Ut med det gamle..

IMG_1658.jpg

Testing av det nye, var nok ikke riktig "Plug-and-play"..

IMG_1659.jpg

Men 15-20 drag med ei rundfil på de rette plassene, så passet det perfekt...

IMG_1660.jpg

Ikke akkurat noe mesterarbeidmen er funksjonelt og godt nok for meg..

IMG_1663.jpg

Ferdig tilpasset..

IMG_1664.jpg

Ferdig og godt fornøyd...

IMG_1665.jpg

Riggen klar til jakt...

IMG_1667.jpg

 

 

 

Neste prosjekt... Skal bruke gamle underbeslaget på .223`n som bare har toppmating. Så her blir det nok litt fresing og tilpassing i stokken. Men om noen skulle ha en Rem 700 stokk liggende med ferdig kanal som bare er i veien, send meg en PM så kanskje vi kan bli enige om en pris.. ;)

IMG_1668.jpg

Link to comment
Share on other sites

Wyatt`s Trigger Guard & Detachable Magazine Assembly-kit ble bestilt fra Midway. Dette skulle være et "Plug-and-play" kit, og det var ikke så mye om å gjøre...

 

Pelle, det så da ut som en fin løsning. Er den driftssikker? Jeg har en 700 SPS Varmint 308, og vil anta at kit'et passer på denne også.

 

Jeg er riktignok litt overrasket over at et femskuddsmagasin bygger såpass mye nedenfor underbeslaget som det gjør, men fordelen med løst magasin overskygger likevel dette skulle jeg mene. Såfremt den mater perfekt og magasinet ikke faller ut i utide velogmerke.

Link to comment
Share on other sites

Litt innkjøringsproblemer ved 1. gangs bruk... Plagdes med å få magasinet i lås etter å ha ladet det, derfor ble det litt krøll med omlading.. Har nå prøvd å rette litt på toppen av magasinet, så får vi se om det blir bedre. Jeg ble egentlig litt skuffet når jeg så hvor stort magasinet egentlig var men det får så være for denne gang.. Skal iallefall prøve det men det gamle blir nok tilgjengelig i nærheten...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...