Lille My Posted October 14, 2009 Share Posted October 14, 2009 Kjære, kjære noen. På alle andre nettsider og andre forum åpnes linkene jeg trykker på i en ny fane, for ja - jeg har lagt inn dette i innstillingene mine i nettleseren. På Kammeret derimot åpnes alltid linkene i eksisterende fane, og man må klikke seg bakover for å komme tilbake til tråden man leste i. I seg selv ikke noe stort problem - man kan alltids høyreklikke osv. Men - hvis dette er noe det går an å endre på hadde jeg vært evig takknemlig. Jeg begynner nemlig å bli lei av at tråden jeg leser i forsvinner hver gang jeg åpner en link. Mvh Lille My Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Askeladd Posted October 14, 2009 Share Posted October 14, 2009 Dette er jeg enig i. Å åpne linker i "nytt vindu" er, i det minste for meg, mer behagelig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_husby_ Posted October 14, 2009 Share Posted October 14, 2009 Støtter forslaget til Lille My, jeg må også høyreklikke osv. og det er litt tungvint, når det går ann å gjøre noe med det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barks Posted October 14, 2009 Share Posted October 14, 2009 Med Firefox er det bare å holde nede samtidig som du venstreklikker, dermed åpnes linker i ny fane uansett "standardinnstillinger". I alle fall på laptop der den andre handen (den som ikke brukes på museflate/trackpoint) uansett er på tastaturet blir dette fort refleks. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EAH Posted October 14, 2009 Share Posted October 14, 2009 Joda Barks, men er så mye bedre om det går automatisk, i starten var det litt ergrersle å åpne nye linker her på kammeret, men det har jo blitt en vane nå. Dog ergrer det meg fortsatt bak i bevisstheten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lille My Posted October 14, 2009 Author Share Posted October 14, 2009 Barks: Firefox er ikke noe alternativ. Opera er min soleklare favoritt. Det kan godt hende at det finnes lignende løsninger der også, men jeg vil gjerne ha ting enkelt jeg. Klikk - og en ny fane med nytt innhold åpner seg. Hvis det er mulig da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jps Posted October 14, 2009 Share Posted October 14, 2009 I både Internet Explorer og Firefox så kan du klikke med mushjulet (forutsatt at du har en slik mus da ) for å åpne en link i en ny fane. Da slipper du dette høyreklikk + velg i meny eller bruke den andre hånda for å holde en tast nede samtidig som du klikker. Har ikke testet med opera men skulle ikke forundre meg om den har det samme. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steelhead Posted October 14, 2009 Share Posted October 14, 2009 Med Firefox er det bare å holde nede samtidig som du venstreklikker, dermed åpnes linker i ny fane uansett "standardinnstillinger". I alle fall på laptop der den andre handen (den som ikke brukes på museflate/trackpoint) uansett er på tastaturet blir dette fort refleks. Samme for Opera, men da holder du SHIFT nede (ihvertfall på min PC - jeg har foreløpig ikke lagt inn noen endringer på det selv). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sako 30-06 Posted October 14, 2009 Share Posted October 14, 2009 Blant oss nerdene anses det for å være dårlig skikk å tvinge brukeren til å åpne linker i nytt vindu/ny fane. Slik det er nå, kan jeg velge sjøl om jeg vil åpne linken i samme vindu/fane eller i nytt. Klikk eller -klikk. Individets frihet, valgfrihet for alle og alt det der. Jeg mener, stemte ikke 45% av brukerne her inne på et parti som hadde dette som slagord? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polardego Posted October 14, 2009 Share Posted October 14, 2009 Er enig med Sako 30-06, ser ikke at det er noe som behøver å løses. Jeg synes det er ideelt nå. Skal jeg åpne i ny fane så høyreklikker jeg, skal jeg ikke det så venstreklikker jeg. Helt perfekt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
G.Larson Posted October 17, 2009 Share Posted October 17, 2009 I både Internet Explorer og Firefox så kan du klikke med mushjulet (forutsatt at du har en slik mus da ) for å åpne en link i en ny fane. Da slipper du dette høyreklikk + velg i meny eller bruke den andre hånda for å holde en tast nede samtidig som du klikker. Har ikke testet med opera men skulle ikke forundre meg om den har det samme. Topp. Da lærte jeg meg noe nytt i dag også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malt Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Forbanna iriterande kva gong eg må høyre klikka så mista avtreks fingeren min litt trening %%¤#""#!/(()##¤¤ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts