Jump to content

Åpning av linker.


Lille My

Recommended Posts

Kjære, kjære noen.

 

På alle andre nettsider og andre forum åpnes linkene jeg trykker på i en ny fane, for ja - jeg har lagt inn dette i innstillingene mine i nettleseren. På Kammeret derimot åpnes alltid linkene i eksisterende fane, og man må klikke seg bakover for å komme tilbake til tråden man leste i. I seg selv ikke noe stort problem - man kan alltids høyreklikke osv.

 

Men - hvis dette er noe det går an å endre på hadde jeg vært evig takknemlig. Jeg begynner nemlig å bli lei av at tråden jeg leser i forsvinner hver gang jeg åpner en link.

 

Mvh Lille My

Link to comment
Share on other sites

Med Firefox er det bare å holde nede samtidig som du venstreklikker, dermed åpnes linker i ny fane uansett "standardinnstillinger". I alle fall på laptop der den andre handen (den som ikke brukes på museflate/trackpoint) uansett er på tastaturet blir dette fort refleks.

Link to comment
Share on other sites

I både Internet Explorer og Firefox så kan du klikke med mushjulet (forutsatt at du har en slik mus da :P) for å åpne en link i en ny fane. Da slipper du dette høyreklikk + velg i meny eller bruke den andre hånda for å holde en tast nede samtidig som du klikker. Har ikke testet med opera men skulle ikke forundre meg om den har det samme.

Link to comment
Share on other sites

Med Firefox er det bare å holde nede samtidig som du venstreklikker, dermed åpnes linker i ny fane uansett "standardinnstillinger". I alle fall på laptop der den andre handen (den som ikke brukes på museflate/trackpoint) uansett er på tastaturet blir dette fort refleks.

Samme for Opera, men da holder du SHIFT nede (ihvertfall på min PC - jeg har foreløpig ikke lagt inn noen endringer på det selv).

Link to comment
Share on other sites

Blant oss nerdene anses det for å være dårlig skikk å tvinge brukeren til å åpne linker i nytt vindu/ny fane. Slik det er nå, kan jeg velge sjøl om jeg vil åpne linken i samme vindu/fane eller i nytt. Klikk eller -klikk. Individets frihet, valgfrihet for alle og alt det der. Jeg mener, stemte ikke 45% av brukerne her inne på et parti som hadde dette som slagord?

Link to comment
Share on other sites

I både Internet Explorer og Firefox så kan du klikke med mushjulet (forutsatt at du har en slik mus da :P) for å åpne en link i en ny fane. Da slipper du dette høyreklikk + velg i meny eller bruke den andre hånda for å holde en tast nede samtidig som du klikker. Har ikke testet med opera men skulle ikke forundre meg om den har det samme.

 

Topp. Da lærte jeg meg noe nytt i dag også. :D:D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...