Jump to content

gamo shadow 1000


sailor1

Recommended Posts

  • 3 months later...

Hei! Jeg vet jeg er ny her og det er ikke meningen å trampe på tær i første meldingen, MEN.. Jeg føler for å kommentere (selvfølgelig) at selv om det ikke under noen omstendighet, er tillatt å jakte med luftvåpen her i Norge, så burde vel ikke diskusjon rundt dette sensureres? Det er da langt mer konstruktivt å OPPFORDRE til diskusjon angående dette, så fler blir informert om de gjeldende lover og regler rundt temaet.. Det er tross alt ikke alle som er informert om (eller har informert seg om) hverken lovgivning eller begrunnelsen bak denne.. Det er ikke lenge siden jeg snakket med en som mente det var "helt greit" å skyte på blink i hagen med en kraftig luffe, uten noen form for backstop, rett ved en vei, fordi han "skyter jo ikke på noe annet enn blinken".. Om folk som dette ikke ble avbrutt i det de kommer med ett spørsmål som for eksempel: "kan jeg skyte en måke på 50 meter med denne?" og heller forklart vedkommende om farene ved skyting i bebodde områder, eller i marka, om hva loven sier, og hvorfor, så ville det kanskje blitt færre uhell, ulykker, og generell uaktsomhet, blandt luftskyttere som ikke helt vet hva de driver med :)

Og jeg hadde kanskje blitt spart for en 40 minutter lang diskusjon om våpenetikette, Norsk lov, balistikk, og eventuelle følger ved uaktsomhet ved bruk av skytevåpen :P

Sånn! det ble en lang forklaring på hvorfor jeg følte for å "protestere" litt mot noe som tilsynelatende var en sensurering av ett spørsmål som potensielt leder til at vedkommende bare bestemmer seg for å finne ut av dette på egenhånd ved å ta med seg geværet sitt og legge seg på lur, med en måke i sitt skur ;)

 

Ingenting antatt/eller antydet om opprinnelige poster, bare så det er sagt ;)

Link to comment
Share on other sites

Ah, men du ser at den ble postet i luftvåpendelen?

 

Men, Gamo har sjelden gode avtrekk, som treningsvåpen hadde jeg vurdert mye annet.

Mesteparten av det du finner til en rimelig penge vil være dårlige treningsvåpen, skal du bruke åpne sikter, kikkert, diopter?

Hva ser du etter? Presisjon eller kraft? Begge deler?

Du må være litt mer spesifikk.

 

Skal du jakte har du fått svar høyere opp i tråden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...