sailor1 Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 noen som har peiling på om gamo shadow 1000 er et godt luftvåpen til treningsskyting? Den setningen klipper jeg vekk. Jakt med luftgevær er forbudt i Norge så det trenger vi ikke diskutere her. Kjell Olav Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ASi Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Når det gjelder måkeskyting med luftgevær, er det mange meninger om det her: http://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=55523 ups, dette var tråden om måkeskyting: http://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=55423 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VestlandsJeger Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 Hmm... Der var noken stykker der som hadde fått ein høgst fortjent smekk over fingrane i møte med naturoppsyn og rettsvesen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jankelfrodel Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 Hei! Jeg vet jeg er ny her og det er ikke meningen å trampe på tær i første meldingen, MEN.. Jeg føler for å kommentere (selvfølgelig) at selv om det ikke under noen omstendighet, er tillatt å jakte med luftvåpen her i Norge, så burde vel ikke diskusjon rundt dette sensureres? Det er da langt mer konstruktivt å OPPFORDRE til diskusjon angående dette, så fler blir informert om de gjeldende lover og regler rundt temaet.. Det er tross alt ikke alle som er informert om (eller har informert seg om) hverken lovgivning eller begrunnelsen bak denne.. Det er ikke lenge siden jeg snakket med en som mente det var "helt greit" å skyte på blink i hagen med en kraftig luffe, uten noen form for backstop, rett ved en vei, fordi han "skyter jo ikke på noe annet enn blinken".. Om folk som dette ikke ble avbrutt i det de kommer med ett spørsmål som for eksempel: "kan jeg skyte en måke på 50 meter med denne?" og heller forklart vedkommende om farene ved skyting i bebodde områder, eller i marka, om hva loven sier, og hvorfor, så ville det kanskje blitt færre uhell, ulykker, og generell uaktsomhet, blandt luftskyttere som ikke helt vet hva de driver med Og jeg hadde kanskje blitt spart for en 40 minutter lang diskusjon om våpenetikette, Norsk lov, balistikk, og eventuelle følger ved uaktsomhet ved bruk av skytevåpen Sånn! det ble en lang forklaring på hvorfor jeg følte for å "protestere" litt mot noe som tilsynelatende var en sensurering av ett spørsmål som potensielt leder til at vedkommende bare bestemmer seg for å finne ut av dette på egenhånd ved å ta med seg geværet sitt og legge seg på lur, med en måke i sitt skur Ingenting antatt/eller antydet om opprinnelige poster, bare så det er sagt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evert Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 1: gamo er søppel. 2: første skritt på veien mot å jakte LOVLIG er jegerprøve, og der lærer du at jakt med luftgevær er ulovlig- dermed burde vi vært spart for denslags idiotspørsmål på dette forumet. 3: grumf! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gullvingen Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 Ah, men du ser at den ble postet i luftvåpendelen? Men, Gamo har sjelden gode avtrekk, som treningsvåpen hadde jeg vurdert mye annet. Mesteparten av det du finner til en rimelig penge vil være dårlige treningsvåpen, skal du bruke åpne sikter, kikkert, diopter? Hva ser du etter? Presisjon eller kraft? Begge deler? Du må være litt mer spesifikk. Skal du jakte har du fått svar høyere opp i tråden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AHL Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 Har ei gamo shadow 1000 har sikkert skutt 3000 skudd med den og den går like bra bare spør trosten i hagen nei da Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rammstein85 Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 Denna tråden er jo gammel og død.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rottefelle Posted February 7, 2010 Share Posted February 7, 2010 Walther CP99 er et godt kjøp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts