Jump to content

Prosjekt langholds


Falcon

Recommended Posts

Hei er ny her på forumet, og jeg tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av langholds prosjektet mitt. Jeg har tatt utgangspunkt i ei Howa 1500 med tungt løp i 308. eb6i6b.jpg

 

Har gått til innkjøp av:

 

34oeels.jpg

2v3k12a.jpg

b4ygrq.jpg

 

Skal legge ut fler bilder ettervert som prosjekt skrider fram. Kom gjærne med synspunkter og forbedringer.

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til forumet :D

 

Flott utgangspunkt til langholdsrigg. Har samme oppsettet selv, men med annen kikkert.

Stokken min er i "desert tan/black web". Ellers helt lik. Har ikke fått testet den på mer enn 450meter

enda, men så langt er jeg meget fornøyd. Det jeg mangler er skinne med 20moa tilt og demper, men

det får komme etterhvert. Gleder meg til flere bilder :D

 

Ps. Det er en tråd her inne som heter noe sånn som: "Bilder av din langholdsrigg". Der kan man se mange

flotte forskjellige løsninger. Bilde av min rifle ligger også der.

Link to comment
Share on other sites

Her kommer en liten oppdatering om langholds prosjektet mitt. Jeg har nå fått satt sammen riflen og det skal bli utrolig gøy å få prøvd den på noe lengre hold en hva jeg har skutt med den tidligere.

 

Stokk: Bell and Carlson Medalist light Tactical stock howa 1500. Aluminum bedding block system.

 

Optikk: Falcon Menace 4.5x18.56

 

Harris tofot.

 

fxh00j.jpg

2d1v05x.jpg

fci8go.jpg

1z3rlo5.jpg

mkg37a.jpg

2uz8i9w.jpg

bbd78.jpg

27ytvgi.jpg

2rw4w2o.jpg

ayrdx4.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg vært på ei blaut myr å skutt inn rifla. Skaut den inn på sån ca 150 oppgåtte skritt i ei utrolig blaut myr. Fikk en samling med en cm mellom kullehullene. Synes ikke dette var så værst. Skal få tatt noen bilder neste gang jeg er utte å skyter med rifla. Skal da prøve meg på 3 - 400 meter.

Link to comment
Share on other sites

Hei, sitter og surfer over forskjellige innlegg angående langholdskyting og blir sugen kjenner jeg.

 

Jeg har spørsål til om min børse kan bli brukende på langhold, tror nok det egentlig, burde kanskje hatt annen stokk og kikkert?

 

Hvertfall her er det jeg bruker både på jakt og jaktfelt, bytter bare stokken.

 

Sako 75 308 win "rustfri" med Tervonen skjefte, Shhmidt & Bender 3-12X50 Zenith Flash Dot 7 med banekompensator

 

Dersom jeg henger på en 2 fot på denne kan jeg vel treffe på lange hold dersom skytteren er brukbar... :D

 

Noen kommentarer til hva som bør gjøres?

Link to comment
Share on other sites

Vil funger meget bra til en 223. Muligens det kan bli litt større åpning mellom løp og stokk men det burde jo bare være en fordel. Stokken er knall stiv, ikke noe form for svikt på min i allefall. Jeg venter nå på lyddemper, samt at jeg skal få en børsemaker til å lage justerbar skinn justering på stokken. tror selv den blir kanon bra. Angående vekt er ikke min rigg av de leteste. har ikke fått veid den ennå men tipper at den ligger mellom fem og seks kilo. kanskje mer. skal gjøre et forsøk med veiing på bade vekten. Selve stokken ligger på 2.0 ibs som jeg tror er 0.907185 kg.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...