bosnes Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 Er på jakt etter hylser og eventuelt fedig ammo i 10 mm Auto. Nokon som veit om nokon har det på lager i Norge? Verkar som dei fleste har det "i bestilling". Beholdninga mi er i ferd med å bli faretruande lav! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tunderbrd Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 Uten å gidde å sjekke nå har jeg tidliger kjøpt både fra hjemmelading.no, vapex.se og midway.no Du får sjekke dem om du ikke har gjort det. Fabrikklada 10mm Auto har jeg enda til gode å se selv i noen butikk. Fikk vite, da jeg sjekka litt da jeg kjøpte min Glock 20 at noen forhandlere på østlandet hadde det. Men siden det ikke kan sendes i posten ble slike aldri innkjøpt. Det er dessuten den enkleste patronen jeg noen gang har ladet, så det ble aldri noe savn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Humbo Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 Såg faktisk 10mm auto fabrikkammo ein gong eg var innom Sarpsborg Våpen, men det er ei god stund sidan. Elles så burde det vere grei skuring å få tak i hylser frå "over there". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tunderbrd Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 Hylser fra USA? Lykke til..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Humbo Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 Er det problematisk? Mottok for eit par veker sidan 30 kg med .40-hylser, 10mm burde ikkje vere mykje større problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tunderbrd Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Kanskje ikke om man handler privat? Var det det du gjorde? Vet bare at flere her inne har blitt nektet å kjøpe slikt i nettbutikker over there... Mulig private forholder seg til andre regler, eller bare forholder ser anderledes til de samme reglene? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Humbo Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Det var gjennom ein bekjent, som har eige firma. Så det gjer kanskje ting litt enklare, men skulle tru det eksisterar butikkar som er villige til å sende til Norge. Er ingen restriksjonar på tomhylser såvidt eg veit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
John H Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Har selv kjøpt i overkant av 3000 .223 hylser fra "Statene" går greit det når du finner rette stedet. Men har jaggu fått en del nei også da.. John Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evert Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Alvestad har vel Starline? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bosnes Posted October 9, 2009 Author Share Posted October 9, 2009 Alvestad har vel Starline? Ja, Alvestad har Starline. Men 10 mm Auto er "i bestilling" hos han også. Starline har vore tome for 10 mm lenge. Dei opplyser no at nye hylser skal vere tilgjengelege frå 15. november. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triggerhappy Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Har flere ganger fått engansskutte hyls fra US Kjøper fra private skytebaner, nå sist fra Chicago, fikk jeg 50 kg 1.gang skutte 357m og 40 hylser. Så ja, det er forskjellig syn på hva som er lovlig og ikke... (akkurat som i Norge ) Jeg sendte en forespørsel pr mail og fulgte opp med en tlf og så var det i boks Spurte kun etter de nevnte kalibre, så om det finnes 10mm hyls tilgjengelig vet jeg ikke... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts