Jump to content

Ladedatabase


villmannen

Recommended Posts

  • 1 month later...

Når eg kjøpte min Lyman 1200dps krutt dispenser nå, så fikk eg med et lade log program som var veldigt fint. Du kan føre opp, så og si alt av info om ladningene dine, til og med lott på hylser, krutt, kuler og tennhetter. For de som har dispenseren, kan du føre ladningene fra pcen og over til dispenseren om du vill.

Dette programmet er egentligt helt supert, men om noen har andre program som er brukende til samme formålet, så hadde det vert veldigt interisankt.

Link to comment
Share on other sites

Kan poste ut ladeloggen min så fort det kommer en database som man kan legge ut filer på. Dette er en Excel fil som jeg har brukt i mange år. Har den både på datan å i løse ark i perm på laderommet for alle kaliber jeg lader.

 

Ingen som veit om et sted jeg kan laste det opp som ikke starter med nettadr ww.blink....... :wink:

 

Opprett en gmail-konto og legg det ut som et regneark der. Disse kan være public for andre. Vil du være anonoym så oppretter du bare en ny gmail-konto med f.eks. nicket ditt.

 

Slik som dette eksempelet: http://spreadsheets.google.com/pub?key= ... pEM6EgsjNQ

 

det samme kan også gjøres når en skal legge ut bilder. Bruke google sitt fotoalbum.

Link to comment
Share on other sites

klart vi kan bruke den svenske siden, men hadde nå vært utrolig greit med vår egen database da...

 

da gjerne en database hvor enn må være logget inn for å kunne lese, ikke slikt som svenskenes hvor det er fritt frem. og kanskje en knapp hvor enn må klikke "godkjenn" eller noe sånt for å bekrefte at enn vet at all ladning er på eget ansvar og at enn ikke skal ta alt som ligger der for god fisk. kunne godt tenke meg å laget en slik database selv, har serverplass til det, må bare få til ett script så det gå for folk å legge inn.. litt stress om jeg må legge ut alt selv og at folk må maile meg. Nei, det beste er nok at det kommer her på forumet med tiden... tenker jeg skal legge planen min på is.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...