Jump to content

jakt med beagle


jakt_fred

Recommended Posts

  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Gratulerer så mye med valpen Jaktfalken! Missunner deg litt tiden du har i møte. Fantastisk morsomt med en liten tass å jobbe med gjennom sommeren!

 

Synes så absolutt ikke det Jibrag, men jeg vet at det er noen drevereiere som har oppfattelsen av at jakt er å kjøre på milevis med peileutstyr ut gjennom ruta på bilen, uten å få kontakt 8)8)

 

Hans

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer så mye med valpen Jaktfalken! Missunner deg litt tiden du har i møte. Fantastisk morsomt med en liten tass å jobbe med gjennom sommeren!

 

Synes så absolutt ikke det Jibrag, men jeg vet at det er noen drevereiere som har oppfattelsen av at jakt er å kjøre på milevis med peileutstyr ut gjennom ruta på bilen, uten å få kontakt 8)8)

 

Hans

:lol: har allerede hørt hvilken idiot jeg er som valgte Beagle....av en drevereier :lol: . Lurer noen ganger på hva det er som feiler enkelte hundefolk? Jeg har nå rådført meg med folk jeg stoler på, og fått ei nydelig tispevalp fra en meritert oppdretter, så dette har jeg tro på :wink: Ikke til forkleinelse for drevere,dachser,bassett's mv.. Jeg er ingen rasefanatiker :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

har akkurat begynt å jakte rådyr, og en i jaktlaget har beagle som er VELDIG glad i rådyr. den ene turen slapp han hunden etter 150 meter, for da hadde den godlukt i nesa. gikk vel en halvtime (tviler på at det kan ha vært mer, men så ikke på klokka) så løp det 3 rådyr rett forbi posten min på maks 10-15 meter. typisk at bare rifla er med på post da, hadde jeg hatt hagla så hadde det blitt rådyrmiddag! men slik pleier det vel å være ;)

men synes nå hunden (Birk) gjorde en kjempejobb, selv om han ble litt stiv og støl dagen derpå. men skal ut igjen i dag og prøve! og denne gang blir begge våpen med på post!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 7 months later...

Noen som jaktet med beagle i nærheten av Trondheim som kan tenke seg å få med lærling?

 

Jeg har jaktet diverse i mange år, og nå kommer jeg til kjøpe hund. Hadde tenkt beagle, og kan trenge noe erfaring fra disse før jeg kjøper selv.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...