Jump to content

Hobbyfotograf skutt under elgjakt


kimjorgen

Recommended Posts

Ja, huff - får bare håpe det går bra, og at fotografen ikke får varig skade.

 

Hva som har skjedd og ikke, vet vi ikke - men i følge en annen melding, drev laget med ettersøk. Det er jo mulig de fant dyret, og at fotografen skulle forevige fangskuddet - og at kula vinklet eller rikosjetterte. Det er hvertfall mange løshunder som er blitt truffet i "umulige" vinkler.

Link to comment
Share on other sites

Har du noen gang driti deg solid ut, du, gutt? Det tviler jeg på, for jeg vet at uansett hvor nøye man er på ting, hender det faktisk innimellom at dritten treffer vifta så frauspruten står. Hvis man så er i den lite misunnelsesverdige situasjonen er det ihvertfall én ting man ikke trenger: Besserwissere som setter seg på sin høye hest og slenger med leppa.

 

Ellers tror jeg vi skal være forsiktige med å kommentere saken, mannen som ble skutt er bare såvidt utenfor livsfare. Både offer, familie, venner og jaktlag har det antakeligvis nokså j**lig for tiden...

 

Hvor mange her inne har annen kjennskap til saken enn det de har lest i media og kanskje "tenkt seg til"?

Link to comment
Share on other sites

Uff, dette var ikke bra. Jeg lurer på om man som så ofte skjer, har avveket litt fra normale rutiner for at fotografen skal få sitt (pun not intended). Jeg har alltid en følelse av at flere kokker alltid er vanskligt i slike situasjoner, er desverre forbaska fort gjort at noe går galt. Jeg misunner virklig ikke stakkaren som sto bak rifla, og jeg håper vedkommende blir tatt godt vare på (det virker heldigvis som de har bena planta godt på bakken i kommuna der).

 

Jeg ønsker fotograf og skytter alt godt, og håper av hele mitt hjerte at dette ender så godt som det går.

 

Så får vi andre bare være enda litt mer obs på hva som skjer rundt oss.

Link to comment
Share on other sites

trasige greier.

har opplevd dette selv som tilskuer men, det var ikke like alvolig som dette

håper det går bra med både fotograf og jeger.

 

med alle disse jaktulykker og nestenulykker som har vært de siste åra

er det vel på tide med påbud om refleksvest på jakt.

selv bruker jeg det både på småvilt og storviltjakt,

på vårt jaktlag har vi vestpåbud.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...