Jump to content

Kjøp av luftgevær som går 200 m/s eller mer :)


Truls-Kne

Recommended Posts

Spørs jo hva du er ute etter, i kaliber .177 (4,5mm) så finnes det mange bra luftvåpen som gir godt over 200 m/sek, men du må ikke "se deg blind" på høy utgangshastighet.

Typisk tabbekjøp blir nettopp basert på slikt som "Verdens kraftigste luftgevær" og høy utgangshastighet, men etter hvert som en får testet litt med slike "superluftgevær"

så finner du fort ut at det er langt mer givende å faktisk treffe det du sikter på ;) Se litt etter Diana, Weihrauch og Bsa, det ligger i din prisklasse.

 

Edit: Geværet du har linka til er absolutt blandt det bedre du kan gå for, meget lett og hendig med et veldig bra løp!

Link to comment
Share on other sites

@jeger93, jeg har BMW, det er den beste bilen jeg og ALLE andre har prøvd!!....eller, pistasj-is er den beste isen i hele verden (for det har jeg smakt)!

 

@Truls-Kne, du finner de fleste luftvåpen som finnes på markedet gjennom luftvåpenforumet AGW ;)

 

Har allerede lagt ut et emne der :-b

Link to comment
Share on other sites

Jeg anbefalte bare det luftgeværet JEG liker best, men så fort jeg legger det ute så henger dere på meg og sier jeg ikke har prøvd mye forskjellige luftvåpen. Det vet jeg mye bedre om enn dere. Etter egne erfaringer, MED flere forskjellige typer, har jeg erfart at det våpenet som passer meg og mitt bruk best er GAMO,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, derfor anbefalte jeg det til trådstarter, faktisk ikke uten grunn. Takk og farvel.

Link to comment
Share on other sites

Jeg anbefalte bare det luftgeværet JEG liker best, men så fort jeg legger det ute så henger dere på meg og sier jeg ikke har prøvd mye forskjellige luftvåpen. Det vet jeg mye bedre om enn dere. Etter egne erfaringer, MED flere forskjellige typer, har jeg erfart at det våpenet som passer meg og mitt bruk best er GAMO,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, derfor anbefalte jeg det til trådstarter, faktisk ikke uten grunn. Takk og farvel.

 

Det vi sa var bare at du ikke kunne ha prøvd mange luftvåpen, siden du sier

Kan anbefale deg merket gamo.

Har selv. Definitivt det beste luftgeværet jeg har skutt med.

 

Da gikk vi ut i fra at du ikke kan ha prøvd mange typer, siden Gamo ligger midt i den nedre delen av luftgevær produsentene. De har masseproduksjon, av våpen som ikke utmerker seg på noe som helst vis.

De produsenter som ble listet opp her av LongRange er produsenter som leverer BRA kvalitet og bra/fornuftige løsninger på sikringer/oppspenning/presisjon osv.

 

Ta med deg Gamoen din på et luftvåpen treff, og sammenligne den med noen av f.eks BSA og Weihrauch sine i noenlunde samme prisklasse. Da vet vi at du kommer til å få deg en liten "AHA!" opplevelse :D

Vi mente ingenting negativt med kommentarene, annet enn at det finnes så mye bedre saker der ute enn Gamo.

Link to comment
Share on other sites

Jeger93... Bare det at du ike engang klarer å fortelle vilken model av gamo du snakker om stiller deg i et lite godt lys. Ellers regnes vel GAMo å være våpen i "billig" segmentet og helt grei til den slags bruk.

 

Trådstarter: Jeg har et slikt gevær som du har linket til fra XXL og jeg er meget fornøyd med det geværet. Det er nok i det supreste av det supre, men jeg føler at jeg har fått mye for pengene i det segmentet. Har ikke selv prøvd så mye annet (Med untak av Gamo som jeg hadde når jeg var snørrvalp) men har fått denne modellen anbefalt av folk som vet hva de snakker om, når det gjelder luftgevær.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har 2 luftgevær, begge Diana. Det eldste kjøpte faren min på 70 tallet, og det virker like bra enda. Det andre ble kjøpt tidlig på 90 tallet og blitt brukt mye. Tipper det har gått rundt 3000 skudd. Fungerer like bra den dag i dag.

 

Utgangshastigheten er 285 m/s, og presisjonen er utmerket.

Det du bør kjenne etter vis du skal kjøpe luftgevær som bruker fjær, er at geværet ikke "hopper" når du tar avtrekk. billige luftgevær har en tendens til å riste mye, og det er noe dritt for å si det rett ut.

 

Hold deg også unna de billige kikkertene ment til luftgevær. Kjøp deg heller et kikkertsikte som er ment til å brukes på en vanlig rifle, rundt 1500-2000 kroner. Bushnell eller lignende.

Jernsikter fungerer også utmerket, på de holdene et luftgevær brukes.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...