Jump to content

statsministeren og co, har blitt storviltjegere!


Hedmarkingen

Recommended Posts

Det er riktig flott at statsministeren og co, har blitt storviltjegere!

 

Nå mangler det bare å få "lurt" på de ett medlemskap i en passende pistolklubb! :mrgreen:

Jeg foreslår følgende på programmet:

22LR , 9mm , 357 magnum , 44 magnum og 460 magnum, sånn at de får prøvd det meste.

 

Vis man hadde greid å få "lurt" statsministeren og co til å melde seg inn i en passende klubb/gruppe så er jo det en "vinn-vinn situasjon" !

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. vet ikke helt jeg.

Det kan virke som om storviltjakt, gjerne på litt ekslusivt vald med god oppvartning har blitt 2000 tallets svar på golf og seilturer. Legger man sammen kronene som skal til for å legge f.eks en elg i lyngen, så blir det en dugelig haug selv på ett rimelig vald. Disse pengene skremmer ikke bort en ellers så dresskledd storviltjeger, men kan fort skremme bort de av oss med litt mer beskjeden økonomi.

 

Liker ikke tanken med å 'få noen til å jakte' eller personer som i godt voksen alder slenger ut i styre rommet "lurer på om jeg skal begynne å jakte jeg, sammen xxxx xxxxx".

 

Edit.. nå sier jeg ikke statsministeren tilhører overnevnte gruppe, synes han virker som en likanes kar :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns det er positivt at vår statsminister faktisk jakter og feller dyr. Bedre sent enn aldri!

Og uansett MYE bedre enn for eksempel vår justisminister som har tatt jegerprøven bare for å ha en legitim grunn til å kunne kalle seg jeger før han fortsetter sitt korstog mot privat våpeneie........

Link to comment
Share on other sites

Nå må Jens bare få tilbake blyhagl så skal han få respekten min som jeger 8)

 

Kom til og tenke på noe jeg leste her inne engang, tror det var en som hadde det som signatur. det lød som følger: Det er med jakting som med homofili, hvis det er meningen en skal drive med det så vet en det før enn er 20 :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes at det er storsinnet av dere å vri inn humoristisk sans fordi en topp-politiker kanskje er blitt jeger. Men jeg lærte jo grundig etter få minutter på chat'n at humør er på topp og som sådan skal dere da leve lenge i landet. Hvorfor berører dere ikke alvoret som rammer dere selv, nemlig juristene og saksforberederne i departementet som ikke vet hva en hagle i kal 20 er, som ikke vet forskjell på pistol og revolver, boltrifle eller leveraction, bare for å rote i det mest overfladiske. For det er DISSE folkene som utformer våpenforskrifter og lovene. Som en meget seriøs våpenhandler sa til meg nylig: Hvis en eneste kriminell avfyrer et eneste skudd til i Oslo med et dønn ulovlig våpen, så må jeg legge ned. Jeg har ikke råd til å bygge de bunkersene som byråkratene krever av oss hver gang det sier pang et lugubert sted i hovedstaden. Jeg drukner i rundskriv fra det ærede departement, understøttet av karrieresugne politifolk. Kanskje har deltakerne her på Kammeret begynt å resignere. Men jeg vil ikke tro det, det er for mye tæl i dere til det. Behold "ånden fra chat'n" - og la aldri justisbyråkratene få glemme at vi er hederlige folk som ikke vil bli behandlet som sauer. Mvh Frost06.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...