Jump to content

er flaggspetten fredet?


v-max

Recommended Posts

har en pen liten tass i hagen her...(uvanlig fugl her hos oss).ble sittende å se på krabaten der den hakker i vei på fuglekassene mine.lurte på om den er fredet?

har ikke tenkt å skyte den uansett,er morsomt å ha en slik gjest på besøk.har gitt den meiseboller :D

Link to comment
Share on other sites

er morsomt å ha en slik gjest på besøk.har gitt den meiseboller :D

Mitt tips, ikke gjør det, når den er ferdig med fuglekassene står husveggen +++ muligens for tur, dette er en kar man ikke vil ha som "nabo" over lengere tid.

Vi pusset opp en skogskoie for ca fire år siden, nå har f..skapet hakket flere hull i den ene veggen, med det resultatet at det må byttes flere på/under-bord på bordkedningen. :|

Link to comment
Share on other sites

er morsomt så lenge den ikkje gjør skade,men hvis den hakker seg igjenom veggen,vil den nok møte et hull med full trangboring på innsiden av veggen...ja,snakker selvfølgelig om marlin goosegun kal 10 :lol:

men tror nok ikke den blir her så lenge.har aldri sett den før,så det er vel sikkert bare en omstreifer.

ellers har jeg opplevd en del nye fugler som ikke er dagligdags her bla orrfugl,ugler,blåmeis,små rovfugler...osv...er vel et tegn på at fortidens nakne lofoten,nå begynner å bli gjengrodd i form av kratt og skog. :roll:

Link to comment
Share on other sites

+1 til siste taler! Vår hyttenabo har fått en hel vegg ramponert av hakkespett. På en-to-tre hadde han en drøss med fem cm store hull i veggen og må skifte bordkledning :shock:

Sånn går det når spetten tror det er hule stammer som den hakker i. Den leter etter biller som sitter inne i hule trær. Det er visstnok lyden av "hult trevirke" som får den til å gjøre slikt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...