Tommy Tikka Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 Har tilbud om en 10-12 år gammel stål kikkert av denne typen. Kvaliteten er vel upåklagelig ? Eller er en tilsvarende ny kikkert idag vesentlig bedre ? Takknemmelig for alle svar.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mauser68 Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 Eg bytta til meg ein sånn kikkert i vinter, og eg har ikkje noko å klage på iallefall. God og solid kikkert med veldig bra optikk iallefall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Tikka Posted September 6, 2009 Author Share Posted September 6, 2009 hva var ca pris du måtte betalt tror du ? Hva ligger de på idag , brukt ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mauser68 Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 Eg fant ein tidligare på brukt sidene til Jakt & Friluft i Arendal, og den var 100 % strøken og berre eit par år gammel, den låg til ca 6.000.- meinar eg. Men eg har sett at dei blir solgt nedi 3-4.000.- alt etter stand og alder.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Tikka Posted September 6, 2009 Author Share Posted September 6, 2009 ok, så en fin kikkert av denne typen er godt verdt 4000 ? De er jo veldig solide da, og nærmest uslitelige ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jerognal Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 Dette er en tung men MEGET solid kikkert. Tåler det meste. Til og med en tur i steinrøysa.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Tikka Posted September 6, 2009 Author Share Posted September 6, 2009 Ja, det virker som en perfekt "bøkikkert"....og 50 mm åpning er sikkert tillstrekkelig for å utnytte tilstrekkelig kveldslyset håper jeg... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mannen i gata Posted September 7, 2009 Share Posted September 7, 2009 ok, så en fin kikkert av denne typen er godt verdt 4000 ?De er jo veldig solide da, og nærmest uslitelige ? Vi skal huske at prisene på et nytt godt kikkertsikte ikke er så mye mer enn denne bruktprisen. Du får en Zeiss Classic for 6000 kroner. Ville gitt max 2500 for S&B-kikkerten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vest Posted September 7, 2009 Share Posted September 7, 2009 Eller for eksempel ein Nikon Monarch E 2.5-10x56 med lys til kr 4990 hos XXL no. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Tikka Posted September 8, 2009 Author Share Posted September 8, 2009 Ok, har tenkt på zeiss classic, men en sm u bender har vel 30 års garanti, mens classicen bare har 10 års garanti ? Og hvis kvaliteten på en s u b er like bra som zeiss classic, så er det for meg enkelt valg, men enig i at classicen har " schaken" bruktmarkedet for k.sikter.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Tikka Posted September 14, 2009 Author Share Posted September 14, 2009 Ja, da var S u B. montert...flott kikkertsikte ja, ser bedre enn min Kahles 2,5 - 10 * 50. Det eneste jeg la merke til, er at en må være litt nøye med riktig øyeposisjon i forhold til siktet, hvis ikke blir bildet litt "sløret".... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts