Jump to content

CZ 75 SP-01 Shadow CUSTOM , contra CZ 75 SP-01 Shadow


John H

Recommended Posts

Dagen nærmer seg innkjøp av første håndvåpen og eg er mere forvirra no enn noen gang før.. :lol:

Troligt fordi det nærmer seg vil eg tro.. :lol:

Sitter og titter inne på sidene til Pedersens Vaabenlager AS på CZ som det finnes tonnevis av annbefalinger av.

Ser at de har to alternativ som overskriften tilsier:

CZ 75 SP-01 Shadow CUSTOM og standard CZ 75 SP-01 Shadow.

Satser på og trene og jobbe meg mot praktisk så snart dette lar seg gjøre. :lol:

Spørsmåler er da, vil eg lage trøbbel for meg selv og gå for CUSTOM versjonen?

Vil det vere noen så store fordeler med Custum at denne bør vurderes visst denne lar seg bruke uten problemer?

Ser at de nevner i teksten til Custom at "Ombyggingen er innenfor regelverk til både IPSC Production og grov felt."

 

 

 

John

:twisted:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har forstått det slik at hele forskjellen på shadow custom og ikke, er at custom kommer med et annet fjærsett, tregrep og competition hammer.

 

dette er ikke noen ulempe for deg, så dersom du vil betale ekstra for custom (går ut ifra at den er dyrere?) er det bare å gjøre det!

 

Jeg kjøpte selv en shadow som første pistol over .22LR. Jeg har byttet til tynne alugrep og har satt på magwell på min. Er kjempefornøyd så langt.

 

Lykke til med valget! (av våpen altså :mrgreen::lol: )

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte den overnevnte custom modellen fra Pedersens til bruk i IPSC production.

Er merkbart lettere avtrekk i DA, en kompis har den standardutførelsen så har skutt endel med den før jeg fikk min, så jeg har et visst sammeligningsgrunnlag.

Er ikke byttet grep på custom modellen, men jeg bestilte orginale alugrep i samme slengen, og satte på ekstra griptape.

Dette er ikke modifiseringer du må ha, men jessufader for en forskjell det blir.

Man kan selvfølgelig kjøpe delene senere, og montere de selv, men hvis du ikke har klådd så mye innvendig i en pistol, så er det kansje verdt å få den ferdigmodda iht reglene av folk som vet hva de gjør.

Ellers er den en god pistol, som til tider kan se ut som det er vanskelig å skaffe grunnet poulariteten.

Skulle du ikke like den, er det nok ikke vanskelig å få den solgt.

Lykke til :D

Link to comment
Share on other sites

Vistt eg no går for Custom, må eg jo ha hylster som er godkjendt.

Noen gode tips om dette?

Trenger jo ikke oppfinne kruttet igjenn så det er jo naurligt og gå for kjente og populære hylster. :lol:

Sender en mail til de og hører med de om event leveringsid på våpnet.

 

 

John

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hor mye en er vel et spørsmål om hva det koste, det er det en må må betale.. :lol:

Hva eg ønsker vet eg ikke , det er der "dere erfarne" kommer inn med "pålegg". :wink:

Har titta litt og funne "GHOST RIGG - CZ 75 & 85" hos Winge og

"CR SPEED WSM-II Rigg" hos Pedersens Vaabenlager.

Har ikke funnet den du sikter til enda med leter videre :lol:

 

 

John

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du med "den du sikter til" mener hylsteret jeg selv har, så finner du det her:

 

http://www.blade-tech.com/RH-WRS-TACTICAL-THIGH-RIG-pr-1152.html

Vet ikke om noen som selger blade-tech i Norge, så jeg bestilte direkte fra dem.

Og ja, jeg fikk mange kommentarer på at jeg kjøpte lårhylster :lol:

 

Her er tråden jeg startet da jeg lurte på hylster til shadowen:

 

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=15&t=12687&p=177906&hilit=l%C3%A5rhylster#p177906

Link to comment
Share on other sites

Er ikke hylsteret lovligt eller praktisk så var vel det et "stikkord" til meg om at eg leter videre.. :lol:

Er det noe i veien for og tippe enten ene eller andre veien og havne på enten "GHOST RIGG - CZ 75 & 85" eller

"CR SPEED WSM-II Rigg"?

Jada, vet eg spør mere enn 10 vise kan svare... :lol:

 

 

John

Link to comment
Share on other sites

Er ikke hylsteret lovligt eller praktisk så var vel det et "stikkord" til meg om at eg leter videre.. :lol:

Er det noe i veien for og tippe enten ene eller andre veien og havne på enten "GHOST RIGG - CZ 75 & 85" eller

"CR SPEED WSM-II Rigg"?

Jada, vet eg spør mere enn 10 vise kan svare... :lol:

John

 

Hehe, det er ikke det at det ikke ER praktisk, det er nå en smakssak, men det er ikke tillatt i praktisk skyting (NFPS).

Jeg la ikke linken til mitt hylster inn som et kjøpsråd, men som svar på hva det er jeg har.

 

Skal du ha hylster med hovedformål praktisk skyting, tror jeg du har funnet de to beste alternativene!

Disse kan du vel også bruke til vanlig NSF-skyting såvidt jeg vet, så da er det bare å bestemme seg for hvilket av dem som passer deg best. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Da er min SP-01 Shadow Custom hentet på posten. Man må jo (dessverre) på jobb i dag, så ble bare noen tørravtrekk, men førsteinntrykket er meget godt. Heldigvis øvelse i dag, så skal nok få kjørt seg noen runder denne nye madammen i samlingen.

Kjøpte aluskjefter og vurderer sterkt det samme på den "vanlige" CZ75B'en også samt en magwell på den...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Fordelene ved CZ75 sp-01 Shadow Custom i forhold til Standard.

 

Prisforskjell kr 1.600,- :)

 

Her er svaret

 

Følgende modifikasjoner er gjort:

- byttet hammer til CZ Competition Hammer SA/DA

- byttet org. hammer fjær til 15 lbs.

- byttet org. rekylfjær til 10 lbs.

- innvending tilpasning og justering

 

DA avtrekk målt til ca. 8 lbs. (3.6 kg)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...