Jump to content

Tilpassning av halge - nybegynnerspørsmål


arne mo

Recommended Posts

Hei.

Jeg står på farten til å kjøpe min føste halge. Jeg har vært innom foskjellige butikker og prøvd div hagler. Noen selgere sier at halga skal tilpasses uansett, noe som betyr en drøy tusenlapp ekstra pluss endel uker å vente. Andre selgere har sagt at denne halga passer meg greit nok(?), og at ingen tilpassning er nødvendig i føste omgang. Skyt ca et år å kom tilbake hvis det er problemer.

Så spørsmålet er, må man få hagla tilpassa seg??

Link to comment
Share on other sites

For såvidt enig med Fulmen, men det er greit at lengde og høyde er så riktig som mulig. Jeg mener overslag er undervurdert, og at de anvisningene som sto skrevet i jegerprøveboka sist jeg leste det, det er en stund siden, angir alt for lite overslag.

 

Jeg snakket med en kar som var vant til å undervise div skyting, som mente at man kunne få en pekepinn på hvilke produsenter man burde sjekke ut først ved å se litt på hvordan man sjøl er bygget, og så først sjekke hagler fra et land hvor gjennomsnittspersonen er mest lik din egen byggning. Altså om du er en svær grov kar er det større mulighet for at ei nord europeisk- russisk hagle vil passe deg, og om du er mindre er det kanskje større sjangs for at en italiensk hagle vil passe deg. Hvor mye det er i dette er jeg usikker på, men for en førstegangs rimelig std hagle kan det kanskje være noe i det?

 

Lykke til. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...