Jump to content

Hjortejakta nærmer seg


C.E.A.

Recommended Posts

Da er det bare ei god uke igjen, i den anledning tenkte jeg å overbringe et bilde en venn av meg tok for vel 5 år siden i lille Haugesund av en kjempebukk etter norske mål. Bildet er tatt 8.aug. 2004 mens de fleste bukkene ennå har bast på geviret. Denne er som man ser allerede ganske svart. Som viltansvarlig i kommunen har jeg hørt om denne bukken flere ganger men den er ikke felt under ordinær jakt i vår kommune. I dag er jeg redd den har gått i retur om den ennå lever.

 

http://www.fotonatura.no/Hjort/slides/2 ... 2_387.html

 

 

Her er der flere hjortebilder fra samme mann

 

http://www.fotonatura.no/Hjort/index.html

Link to comment
Share on other sites

Litt selvskryt : klikker man videre på bilde 13 til 27 så er dette bilder han tok sammen meg på jakt, jeg satt 150m bak ham med ladet rifle og så på disse 3 bukkene, kunne nok kommet mye nærmere om nødvendig, men de var så fine.

Senere på høsten, i brunsten, filmet han den mellomste med en kolle og kalv, i over en halvtime, mye på 60-70m, da satt vi sammen også da med rifla ladet.

Gode varme minner som jeg kan se på når jeg ønsker.

Link to comment
Share on other sites

Flotte bilder C.E.A, snakk om staselige dyr.

Det er noe regalt over hjorten, reisningen, måten den holder hodet på, måten den forflytter seg på i terrenget...

Den storingen var skikkelig karslig, lenge mellom hver gang en får glimt av en slik en.

 

Postene er ryddet for kvist og kvas, så nå er det bare å vente...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...