Jump to content

Fiberoptisk korn.


fmi

Recommended Posts

Jeg kan gi deg min foreløpige erfaring med fiber optisk LPA sikte.

 

Sikte som jeg har er med rødt korn og grønt baksikte. Min erfaring er at på trening når jeg står å skyter på blink, fungerer dette ganske bra og jeg treffer godt. Men jeg har funnet ut at på felt og når man skyter på korte skyte tider, er det vanskeligere å linjere opp det rødt kornet i den relativt store åpningen i baksiktet mellom de grønne punktene. Nå kan dette kanskje bli bedre hvis man skyter veldig mye med slike sikter og blir vandt til dem. Jeg diskuterte også dette med Petter på felt NM og han mente slikte sikter er for folk som ikke ser noe som helst :wink: Nå er mitt syn fortsatt meget bra, så jeg ser det vanlige kornet uten problemer. Jeg har derfor besluttet å skifte til vanlig korn, så får jeg ta frem fiber sikte når synet blir dårlig. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nja, jeg har rødt (lakkert) sikte på noen av mine "felt" våpen og det er utrolig kjekt der lysforholdene gjør det vanskelig å se siktene. Men dette kommer også at man har for trang lysåpning. Så jeg tror nok at man kan bruke fiberoptiske sikter til å "finne" kornet, men man må fortsatt se på det for å treffe :-)

 

Men jeg har bare godt å si om mine røde sikter, og så fort jeg ser "rødt" smeller det :-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Låner denne litt, da det er nok av emner som det er... ;o)

 

Noen som vet om det er mulig å kjøpe reserve fiberoptiske "staver", definert som "Fiber optic replacement rods".

Tenker da primært om det er noen norske våpen butikker som har dette liggende, da det er litt dumt å måtte bestille kun disse fra nettbutikk......

Det er primært 1,5 og 2mm røde staver jeg er på jakt etter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...