Jump to content

Helpressedie 30.06 - hvor få tak i?


pskytter

Recommended Posts

Jeg har vært så uheldig å havarere helpressedien min i 3006, men finner ikke noen som selger en enkelt en, bare sett.

 

Noen som vet av om det er mulig å få tak i en enkelt noe sted? Kanskje noen her som vil kvitte seg med en gammel sliten en?

 

Det blir litt for mye å kjøpe flunkende nytt sett når jeg kun en sjelden gang lader kaliberet.

Link to comment
Share on other sites

Med spindelen mener du de store gjengene på dien?

 

Jeg har har satt fast ei hylse ja, og noe så for gæli. Hylsa er i tillegg av veldig mjukt gods, sånn at etterhvert som jeg har prøvd diverse triks og tjuvtriks så har den blitt mer og mer ødelagt og fått mindre å ta tak i - samtidig som den fortsatt sitter like fast. Jeg har også prøvd å varme hele saken i ovnen, for så å bråkjøle hylsa uten resultat. Så jeg tenker at det enkleste er å kjøpe ny.

Link to comment
Share on other sites

det hender lee sine helpressingsdier for riflepatroner kan trenge litt polering, men er ellers fine. jeg hadde en 308die som skava mye messing da den var ny, skarp og fæl i kanten nederst. litt smergelpapir og albuefett, så ble den fin. 3006, 223, og 6,5x55 leediene har ikke vært like ille, men noen av dem har hatt godt av litt polering.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...