Jump to content

Hjelp med PCB


Mr Drilling

Recommended Posts

Se på sierra sine hjemmesider og velg en vekt/kuleform som likner din. På holdene du trolig skal skyte drillingen din vil avvikene i Bc ha lite å si. Ville tippe at rundt 0,42'ish vil være i omegn for en spiss kule, ville prøvd 0,36'ish for en rund.

Link to comment
Share on other sites

Hva skal jeg gjøre?

 

Hvis du går inn på S&B's sider vil du finne den patronen de lager med denne kula, med oppgitt hastighet for V0, 100m,200m,300m

 

Hvis du går inn i PCB, og ser på de andre kuler som er i ca like, og finner noen som har omtrent det samme hastighetstapet fra 0 til 300m burde du være temmelig nær. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Neivel? Hvorfor ikke? Patronen ligger ikke langt bak 6,5x55 i forhold til langholdspotensiale, og det kan vel godt hende drillingen går grisegodt. Neste gang jeg får anledning til å skyte på langt hold skal jeg ha med min Brno 304, med klikktabell ut til 1000m, for det tror jeg faktisk den klarer helt fint. Den er nemlig et presisjonsinstrument :mrgreen: Det blir jo ikke så mange skudda for det blir en del venting på pipeavkjøling, men det vil bli moro.. :D

Link to comment
Share on other sites

Ikke med den kula nei, Men med den kula jeg jakter med skal det være teoretisk mulig. Hvis kikkerten får "en liten justering". Ellers ser jeg jo poenget ditt, det ække det. :wink:

Hadde tenkt Kombi,n skulle få låne en gammal Leupoldkikkert jeg har, så hvis det går greit å få jekka opp kikkerten litt i bakkant skulle det la seg gjøre. Hadde jo vært moro eller hva?

Link to comment
Share on other sites

Trodde det var til hjemmelading med den kula jeg. Har hørt om folk som har fått den til. Jeg skyter kun kuler fra 150gr og oppover.

Faktisk så var det S&B's 173gr fabrikkammo som overbeviste meg om at den kladden av en kombi gikk meget godt. Mitt første vilt med rifle var ei rype med den ammo'n. Rundt 130m var vi enige om alle tre. Med aimpoint 5000, var jeg jævlig fornøyd da gitt. Kan jo hende det var flaks, men det smalt et skudd, og rypa datt pent til sia, og ble der..

 

Jeg begynner kanskje å gå litt OT her nå.. beklager ..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...