Jump to content

357 magnum revolver til lange hold..


Hedmarkingen

Recommended Posts

Har tenkt meg en av følgende revolvermodeller ( vis jeg da får tak i en brukt en til en vettu penge! ) til metallsiluettskyting, er det noen som har noen synspunkter på dette ?

 

 

foreksempel:

MANURHIN MR73 SILHOUETTE kaliber .357 magnum

Taurus MODEL 608 .357 MAG, 8" løp med kompensator.

S&W modell 686 revolver, kaliber 357 magnum, løpslengde 8-3/8"

Dan Wesson modell 715 VH8 .357 Magnum 8tommers løp

Dan Wesson modell 7360 VH8 .357 Magnum 8tommers løp

Dan Wesson modell 715 VH10 .357 Magnum, 10" tommers løp

Dan Wesson Modell 715 VH10 SRS-1 .357 Magnum, 10" tommers løp

 

Jeg er ikke sikker på om presisjonen til en revolver med 6 tommers løp duger på så lange hold som metallsilhuett utføres på, er det noen som vet noe om det ?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Komp er ikke tillatt.

Det vanligste og formentlig beste våpen i 357 til metallsilhuett er Freedom Arms mod 353. Deretter kommer nok Manurhin Silhouette utgaven med 10 5/8" løp.

Av mer vanlige våpen er S&W mod 27 og 586/686 med 8 3/8" løp, samt Colt Python 8". DW mod 15/715 kunne skaffes både 8" og 10" løp. Om valget skulle bli en Ruger, gå for Bisley som har lengst løp. Løp under 8" utgjør svært fort en sikkerhets risiko i de liggende stillingene som benyttes.

En 8" utgave kan også benyttes til Field revolver, men jeg ville helst valgt 10" varianter, for litt mer hastighet og utnyttbar presisjon (en kortløpet revolver kan skyte like bra med kikkert, eller fra Ransom Rest)

 

Det er stevne på Meheia mellom Notodden og Kongsberg 5.9(NM) i noen kategorier (se forbundssiden)

Link to comment
Share on other sites

Tenkte jeg ville gi en forhandler her på berget oppdraget å skaffe ett pent brukt eksemplar av nevnte revolvere fra europa evt statene, hvem kan jeg henvende meg til?

Det kryr jo ikke akkurat av nevnte revolvere på finn.no..

Det er ikke noe problem å få fiksa importtillatelse.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...