Jump to content

Salg av "hjemmelada"


kimjorgen

Recommended Posts

Hvis du stoler minst 100 % på vedkommende selger så kan du kjøpe. 8)

Jeg tar personlig ikke imot hjemmeladet ammo fra andre enn de jeg kjenner godt. :):)

Jeg ville ikke drevet salg til personer som jeg ikke kjenner så godt at jeg vet hvilket våpen vedkommende skal skyte ammoen i.

Det kan være litt annen trykk oppbygging i noen våpen p.g.a litt tigthere toleranser.

Link to comment
Share on other sites

Tenkt situasjon............

 

Du selger til noen du kjenner (eller ikke kjenner). Det skjer noe som ikke skal skje.

Børsa blir skadet eller ødelagt (kanskje 5-10 lapper og reparere), eller noe annet

som kanskje medfører personskade.

 

Ville du ha tatt ansvar for det du har solgt, eller ville du krype langt unna med halen

mellom bena ?

 

Nå er det sikkert ikke så lett å få fabrikanter til å ta ansvar selv for kjøpeammo, men

man bør ha i bakhodet at du tar på deg et vist ansvar vist du skal lade til andre, enten

du får dekket kostnader eller tar noe for bryderiet.

 

Jeg ville ikke gjort det uten at det var en sterk gjensidig forståelse for hva man

holder på med og at man kjenner godt vedkommende.

Link to comment
Share on other sites

Nei, det er ikke lov å selge hjemmeladet ammunisjon uten tillatelse.

 

Jeg lader for 7 stk inkludert meg selv og eneste summen jeg tar, er for å dekke kostnadene ved innkjøp, altså krutt-kuler-hylser osv... Die sett får de kjøpe selv dersom jeg ikke har det i demses kaliber.

 

Det jeg derimot tar som "betaling" er morsomme og interesante stunder i furtebua, samt maaaaaasse skyting på jakt og trening sammen med mine venner. ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...