Jump to content

Sordin Supreme Pro


EirikVR

Recommended Posts

Jeg hadde egentlig tenkt til å kjøpe Bilsom Compact Sport, da den hadde fått å god kritikk i Jakt og Fiske, men den eneste butikken som solgte det, såvidt jeg kunne se, hadde den ikke på lager og hadde fått problemer. Derfor tror jeg at jeg heller går for Sordin Supreme Pro. Er det noen her som har erfaring med dette hørselvernet?

Link to comment
Share on other sites

Det er meget smart av deg å ville ta vare på hørselen, og jeg ser med glede på at det virker som flere og flere går til anskaffelse av slike produkter :)

 

Jeg har brukt sordin pro i 3 år nå, og må si jeg er veldig fornøyd. Lyden er bra, og i enkelte tilfeller kan det være en klar fordel at du kan øke lydvolumet, slik at svake lyder blir mer framtredende. "Hygienesettet", altså polstringen som tetter hørselsvernet rundt øret, er helt grei men en hel dag kan bli litt ubehagelig med litt trykk på ørebrusk osv. Derfor vil jeg også anbefale deg å kjøpe et nytt hygienesett i myk og god silikongummi. Da ble det mye mer behagelig å ha på.

 

Jeg har brukt mitt i det våteste av vær, og elektronikken har fungert utmerket, så den tekniske kvaliteten er også meget bra i følge mine erfaringer.

 

Det eneste jeg umiddelbart kan si er litt negativt er at det i vind, noe som er veldig vanlig på rypefjellet, kan forekomme at en får en del susing fra mikrofonene. Dette kan være irriterende, men ved å slå ned volumet så går det greit. Jeg vet ikke om andre elektroniske hørselvern er enten bedre eller verre på dette området, men uansett så synes jeg det er en liten pris å betale for at tinnitusen ikke skal bli verre enn den allerede er.

 

Dermed blir konklusjonen min at du kan trygt kjøpe et sett med sordin pro hørselvern :D

Link to comment
Share on other sites

Om du vil ha min mening så sier jeg det sånn: Jeg har nå mistet mitt andre par med Sordin, og jeg kjøper nye av samme slag. Det er vel attest nok. Men ja, det strammer om øret og suser i vind. Det er uansett bedre enn øresus.

 

Det er også min mening at jeg er en helvetes vimsete kløne. Om noen finner et par Sordin med påskrevet "Henriksen" og mitt nummer håper jeg de ringer. Antageligvis mistet på Løvenskiold, evt ramlet av taket på vei derifra...

Link to comment
Share on other sites

2 dager med øresus etter en dag på rypefjellet i fjor gjorde at jeg kjøpte supreme. Lite kult å få hørselsskade som 24 åring... Har brukt de nesten hver dag på jakt etter det og er godt fornøyd. Ikke veldig behagelig på lange turer i varmt vær siden jeg svetter en del i bratta her, men det går. Bruker de mye på hjortejakt, men har de ofte over låret når jeg smyger og andre ganger jeg vet det ikke blir kjappe skudd.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Også veldig fornøyd med disse.Har prøvd tre andre anerkjente merker også men er mest fornøyd med Sordin. Jeg har ikke silikonputer men det skal jeg jammen prøve.

Begynte å bruke elektroniske hørselvern på begynnelsen av nittitallet etter å ha lest en test i Våpenjournalen (Bilsom Viking) og kan ikke tenke meg et skytter/jegerliv uten men har veldig sansen for hørselvern montert på rifleløpet . Det er tross alt mere behagelig til rørlig jakt i lengden

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...