Jump to content

Docter red dot sights


dartvidar

Recommended Posts

Hei, jeg har tenkt til og kjøpe et Docter rødpunk sikte, til og ha på siden av min kikkert.

Jeg har tenkt til og bruke Larue's rødpunkt sikte montasje: LaRue Tactical J-Point / Dr. Optics / FastFire Attachment LT-137

 

Hvilke Docter rødpunkt sikte bør jeg kjøpe?

Jeg kan se på denne web siden at det er flere og velge i og det er forskjellige priser.

http://www.opticsplanet.com/s/Docter+Red+Dot+Sights/

 

Er det noen som har erfaring med Docter eller andre bra rødpunk sikter som passer på Larue LT-137??

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville gått for den øverste på lista. Den med 3.5 MOA. Den andre er mest egnet til pistol. Jeg bruker den med minst prikk på pistol også. Den store prikken(7MOA) dekker alt for mye av blinken etter min mening. De lenger ned på lista er for å koplet sammen med Trijicon sikter, eller at de blir solgt i par. Derav den høye prisen på alternativene nedover siden.

 

LaRue er bra produkter, men de liker ikke å sende varer ut av landet. Jeg slet lenge, men fikk de til å sende til Jetcarrier.com.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville gått for den øverste på lista. Den med 3.5 MOA. Den andre er mest egnet til pistol. Jeg bruker den med minst prikk på pistol også. Den store prikken(7MOA) dekker alt for mye av blinken etter min mening. De lenger ned på lista er for å koplet sammen med Trijicon sikter, eller at de blir solgt i par. Derav den høye prisen på alternativene nedover siden.

 

LaRue er bra produkter, men de liker ikke å sende varer ut av landet. Jeg slet lenge, men fikk de til å sende til Jetcarrier.com.

 

Kikket litt på sidene til LaRue, og jeg tror at dette produktet til å ha oppe på siktet kanskje er enklere i bruk? http://stores.homestead.com/Laruetactic ... bok?no=115

 

Feste for og ha oppe på kikkerten tror jeg ikke vill passe på Zeiss Varipoint 1,1-4? Jeg spurte Larue, og de snakket om at det bare var den som kunne moters på siden som passet på Zeiss

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte mitt hos Jaktdepotet.

 

Her er hva de skrev i katalogen for 2008/2009

Docter Sight II

Markedets minste rødpunktsikte. Ubegrenset synsfelt

da en ikke ser mellom noe rør. Er kun 28x42mm

stort og veier kun 23g. Etter vår mening markedets

desidert beste rødpunktsikte og er selvskreven på

kombier, drillinger og dobbertrifler.

Pris kun kr ...................................................3.780,-

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte mitt hos Jaktdepotet.

 

Her er hva de skrev i katalogen for 2008/2009

Docter Sight II

Markedets minste rødpunktsikte. Ubegrenset synsfelt

da en ikke ser mellom noe rør. Er kun 28x42mm

stort og veier kun 23g. Etter vår mening markedets

desidert beste rødpunktsikte og er selvskreven på

kombier, drillinger og dobbertrifler.

Pris kun kr ...................................................3.780,-

 

 

Det skulle ble en kilospris på 165.000,-...... :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenkte jeg skulle prøve denne løsningen med rødpunktsikte festet på siden av kikkerten.

 

Jeg har kjøpt: http://www.websitefolder.net/practac/ar ... iPageID=39

 

Men da fikk jeg en ny utfordring. Det festet er laget for å erstatte en av ringene på denne montasjen: http://www.websitefolder.net/practac/ar ... iPageID=39, eller en ann en av montasjene fra LaRue som den er laget for.

 

Den er ikke laget for å montere i tillegg til vanlige ringer til kikkerten. :?

 

Da dukket det opp en kostnad til på ca. 2.500,- :(

 

Da får vi vente til neste lønning med kjøp av den montasjen. :|

 

Jeg kommer tilbake med erfaringer når alt er på plass. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...