Jump to content

Lafayette micro 5


Ajo

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Gikk til anskaffelse av et slikt lite og lett vidunder i går :D

Førsteintrykket er i hvert fall at den er mer solid og mye bedre sikret mot fuktighet enn micro4 som jeg har brukt i 4 år. Alle kanaler norsk jakt, svensk jakt, sikring og sank ligger ferdig programmerte, de må bare aktiveres i menyen hvis det ikke allerede er gjort fra fabrikk. Antennefestet er likt som på Micro4, SMA.

Link to comment
Share on other sites

Laffayette er uansett et godt gjennomført produkt, flere som jeg jakter samme med har 3+ og 4 utgavene, og de er bra, så ser vel ikke at 5 utgaven er noe dårligere!

 

Så om du vurdere den, så er det en veldig god radio du kjøper, ser de har diverse pakker også på den nye utgaven, skogsanntenne og microfon med øreplugg osv. Så sjekk litt rundt, så finner du sikkert den til en fornuftig pris. :)

Men husk skogsantenne, kan hjelpe deg i kupert terreng. :)

 

Lykke til.

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde micro 3+ før, men har nå micro 5 og den er bare kanon å bruke.

Kjøpte superpakken, men har i tillegg suplert opp med 18cm gummiantenne og miniheadsett med indre øremusling.

den er perfekt til mitt bruk som er elg og seljakt i all hovedsak, vil anbefale denne på det sterkeste.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har to lafayette 3+, på den eine har eg alle kanalane opp til 20, men på den andre har eg berre 1-6.

Går det an å få lagt inn dei resterande på denne og, evt korleis?

 

Er godt fornøgd med radioane bortsett frå mikrofonen som virkar til å ikkje like vatn.

Link to comment
Share on other sites

Har to lafayette 3+, på den eine har eg alle kanalane opp til 20, men på den andre har eg berre 1-6.

Går det an å få lagt inn dei resterande på denne og, evt korleis?

 

Er godt fornøgd med radioane bortsett frå mikrofonen som virkar til å ikkje like vatn.

 

Håper dette hjelper

 

Kanal:

Med denne funksjon kan du aktivere eller skjule kanaler. Her kan du velge de kanaler (frekvenser) du behøver.

På samme kanal kan du ha ulike pilottoner.

 

For enklest mulig bruk, aktiver ikke flere kanaler enn du bruker.

 

Kanal I = Jakt 1 = 143,900MHz

Kanal 2 = Jakt 2 = 139,400MHz

Kanal 3 = Jakt 3 = 143,350MHz

Kanal 4 = Jakt 4 = 138,850MHz

Kanal 5 = Jakt 5 = 143,250MHz

Kanal 6 = Jakt 6 = 138,750MHz

 

Start med å trykke inn " MON/LAMP " i 3 sekunder, trykk inn " TONE ",

" CH " og " L " blinker. Velg kanal ved å vri på kanalvelger:

bullet aktiv kanal, viser fast

bullet skjult kanal, blinker

 

Forandre mellom aktiv og skjult kanal med å trykke inn " O-n- "

Avslutt med å trykke inn " MON/LAMP ", innstillingen lagres og " L " slutter å blinke.

 

" O-n- " er sikkert den knappen som ser ut som en nøkkel :?

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
får man ikke sånn batterikassett til å sette AA batterier inn i til Micro 5?

Hvis du kjøper "Superpakken" med to batterier...

Vel, de fleste renslige mennesker føler for å få seg en dusj et sted hvor det er strøm lenge før du har brukt opp de to batteriene! -De varer leeeenge...

Superpakken leveres med to oppladbare lithium batterier, men ingen batterikassett for vanlige AA batterier. Det finnes foreløpig ikke til Micro 5.

Link to comment
Share on other sites

hvordan er denne radioen i forhold til icom f34?

Nå kjenner jeg ikke for godt til Icom f34, men har selv både Lafayette Micro 5 og Zodiac Team Pro. Micro 5 er en utrolig god radio med chassis i metall. Rekkevidden og kvalitet på sendingen regnes for å være blant de beste på markedet. I tillegg er den 100% vanntett for de som trenger det. Personlig har jeg alltid radioen i radiolomma på jakka, og da er IP65 (dvs. den tåler å bli spylt med vann, men ikke senket under vann i 30 minutter) egentlig mer enn godt nok. Masse tilbehør finnes tilgjengelig, og tilbehøret til Micro 4 passer også til Micro 5 (bortsett fra batterikassett for AA batterier).

 

Eneste minuset slik jeg ser det er at radioen kan virke litt vanskelig å bruke, og menyene krever litt tilvenning. Andre radioer kan nok framstå som mer brukervennlige og enklere å bruke for de som har "trykke på knapper skrekk". Men har en først lært seg hvordan det funker så går det veldig greit.

 

Radioen har bøttevis med funksjoner, blant annet Whisper Mode som også Icom har.

Tilkobling for øremuling/monofon sitter på toppen av radioen ved siden av volumeknappen. Det er en plassering jeg liker godt. Andre radioer har skrutilkobling på siden for å sikkre at øremuslingen ikke faller ut, men kvaliteten på pluggen på Micro 5 er så god at jeg aldri har opplevd problemer med det. Den sitter utrolig godt fast.

 

Alt i alt en svært god, solid bygget, liten, lett jaktradio med svært god rekkevidde og med klar, tydelig lyd under de aller fleste forhold. Anbefales.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...