Jump to content

Løpslengde på 44mag.


jegeren

Recommended Posts

Mange mener nok at langt løp, gjerne med full lugg er tingen. Dette da gjerne med bakgrunn i tyngde i våpenet, lengre siktelinje, mindre munningsvipp osv. Personlig vil jeg si at du bør forsøke å prøve deg fram. For egen del synes jeg det er viktig med balanse i våpenet, og liker ikke at våpenet er veldig framtungt - det føles ikke "riktig". Skulle jeg hatt en 629 ville jeg hatt 6,5 tommers løp uten lugg. (Men det er meg....)

 

Men tendensen i skyttermiljøet er nok at mange vil ha 8 3/8 løp. Mitt poeng er at dette alene ikke nødvendigvis vil hjelpe deg til å kjøpe det våpenet du ønsker. Vil på det sterkeste anbefale deg å prøve litt forskjellig våpen med forskjellige løpslengder om du har mulighet. Ville jo være synd å sitte igjen med flere tommer løp du føler du ikke trenger........

Link to comment
Share on other sites

Ville jo være synd å sitte igjen med flere tommer løp du føler du ikke trenger........
Baufil? :D

 

Jeg bruker selv 8 3/8, men om jeg var mindre vant med lange tunge løp, ville nok valget ha nærmet seg standard lengde som 6,5. Mulig jeg får en 12" S&W fra Custom shop i løpet av høsten. Den har vel gått ut av sortimentet og er kjøpt "brukt", har om jeg ikke husker feil, en litt "slimmet" full lug, mistenker at dette kan bli i meste laget, men nå skal vist "Sats" starte kjede her på byen, så kanskje det er håp?

Link to comment
Share on other sites

Selv stoppet jeg på 8" både i M1 og M2

Hvorfor? Lengere løp, misker rekyl og øker presisjon.

Jeg for min del valgte 8" pga balansen, har tidligere skutt med en mod29 10" og man bruker for lang tid til å finne sikter etter skudd er avfyrt. Med en 8" WL Matchpipe Bullbarrel var vekten og balansen perfekt for meg. Sikter kommer rett på plass ved løftet og tyngden av pipen gjør at våpenet er meget rolig og faller lett på plass. Pipen gir deg også en grei utgangshastighet/presisjon noe som er ønskelig :-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Selv stoppet jeg på 8" både i M1 og M2

Hvorfor? Lengere løp, misker rekyl og øker presisjon.

Jeg for min del valgte 8" pga balansen, har tidligere skutt med en mod29 10" og man bruker for lang tid til å finne sikter etter skudd er avfyrt. Med en 8" WL Matchpipe Bullbarrel var vekten og balansen perfekt for meg. Sikter kommer rett på plass ved løftet og tyngden av pipen gjør at våpenet er meget rolig og faller lett på plass. Pipen gir deg også en grei utgangshastighet/presisjon noe som er ønskelig :-)

 

K.

Da slår jeg meg til ro med 8 3/8 tommer. Og vil tro det er den perfekte lengnden for en felt .44mag. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...