Jump to content

fornuftig kikkertsikte....


Ole_Netland

Recommended Posts

jeg tenker jeg må ha meg ett nytt kikkertsikte, men så er det dette med hva enn skal ha, er jo mye å velge i...

 

har i dag 3 stk meopta som jeg er godt fornøyd med, en pecar berlin og ett falcon sikte. Og det er dette falcon siktet som skal byttest ut, hvorfor? jo, fordi det er for stort til å dra med på jakt.

 

så hvor sier fornuften at jeg skal lande da? siktet skal brukes både på bane og på jakt, så det må ha stabile knepp for bruk på langhold, ikke utvendige justertårn, forstørrelse fra ca 4 som nedre og opp rundt 15 på øvre kanskje.. og max på 50mm lysåpning.. og så gjerne kort og lett...

 

har kikket litt på meopta ( som jeg jo kjenner til) sightron og zeiss qonquest... to siste kjenner jeg minimalt til, så dersom noen kan sammenlikne disse opp mot meopta hadde det jo vært greit. pris, opp mot 7000kr...ønkser ett sikte som er fornuftig kjøp, skal tåle lange turer på jakt, og duge til langhold...

Link to comment
Share on other sites

Denne, jeg skal skrive enslags test av den, i tidens fylde. I min tjeneste vil den starte livet som jakt og langholdskikkert på .22LRen, og så etterhvert antakelig bli til brukt noe enda gøyere.

100421.jpg

 

Igrunnen, så er denne antakelig langt mer fornuftig.

25_10x42%20MP8IL%20FFP%201cm.jpg

Men jeg kjøpte altså 3-18.

 

Etter å ha hatt den i 4 timer, vil jeg ikke komme med bastante uttalelser utover "lovende".

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...