Jump to content

Benelli Nova Magasinsperre


Warbee911

Recommended Posts

1. Skru av mutteren foran magasinet.

2. Ta av løpet.

3. Ta ut C-clipen i magasinrøret med en nebbtang. Vær forsiktig sånn at delene ikke flyr gjennom stua.

4. Ta ut den oransje plastpinnen. Det er den som er plomberingen.

5. Monter alt sammen minus pinnen igjen.

 

edit: Grattis med ny hagle. :D Hadde en sånn en i fire-fem år selv.

Link to comment
Share on other sites

Og alle dere som monterer magasinforlengere... Dere har selvfølgelig søkt onkel/POD om lov før dere gjør det? :wink:

Eller driver dere å prater om ulovlige modifikasjoner/våpen på ett åpent forum?

 

Magasinforlenger på pumpehagle er lov?? Eller er lovverket forandret også på dette?

Link to comment
Share on other sites

Linken din fungerer ikke, for jeg har nemlig en m2 selv, med 10 skudds forlenger, og den stopper like før løpet, men om du bruker noen korte patroner så bør det jo ikke stikke så langt på utsiden

 

Spørs jo hvor langt løp man har også det... Linken funker bra her

 

Cardinal, kanskje vi snakker om kjempegamle M2'er, som er før mai 2004........

Link to comment
Share on other sites

Linken din fungerer ikke, for jeg har nemlig en m2 selv, med 10 skudds forlenger, og den stopper like før løpet, men om du bruker noen korte patroner så bør det jo ikke stikke så langt på utsiden

 

Spørs jo hvor langt løp man har også det... Linken funker bra her

 

Cardinal, kanskje vi snakker om kjempegamle M2'er, som er før mai 2004........[/quout]

 

Jeg har 65 cm løp, noe særlig lenger enn det er vel ikke akurat vanlig på m2, men om du har et løp som er 1 meter så er det jo mulig at magasinet stopper jevnt med.

Hva som er lov eller ikke veit jeg ikke, men om jeg kjøper meg en magasinforlenger sammen med hagla, så regner jeg med at den er lov, eller har du kanskje noe andre lover å vise til?

Link to comment
Share on other sites

Og alle dere som monterer magasinforlengere... Dere har selvfølgelig søkt onkel/POD om lov før dere gjør det? :wink:

Eller driver dere å prater om ulovlige modifikasjoner/våpen på ett åpent forum?

 

Jeg kjøpe både hagle og magasinforlenger i lag, magasinforlenger er vel ikke ulovlig på bane???

I såfall syns jeg det er rart man kan kjøpe det ilag!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Nå fekk eg den magasinforlengeren.

 

Men ble overasket over hvor LITEN den var! Bestillte en 5-skudds forlenger av arendal jakt og friluft. Men fekk et lite rør som måler ca 10 cm :shock:

 

Da ble mitt spørsmål: (beklager språk)

 

Hvordan i H**** skal man få puttet i 5 haglepatroner inn i ett 10 cm langt rør!?

 

5-skudds forlenger- er det ment at det blir de 2 skuddene med plumba i hagla + 5 i forlengeren? Dvs: 7 skudd + 1 i kammeret? :roll:

 

Trodde det ville være de 5 skuddene UTEN plomba + 5 i forlenger.... :?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...