Jump to content

faksen - CZ 75 SP-01 Shadow - Historik


Think!

Recommended Posts

Da er våpnet solgt på Kongsvinger Open 2009. Prøveskytingen gikk ikke helt bra da den ikke ville ta DA avtrekk med patron i kammer. Uten patron i kammeret funket alt som det skulle. Børsemaker hadde raskt titt på den og mente vi først skulle pusse den og skyte fabrikkpatroner (alt funket da han tittet på den). Men pga tid rakk vi ikke å teste våpenet etter olje og med fabrikk ammo. Kjøper skal plukke den i atomer å pusse den, jeg har aldri pusset annet enn sleiden, så ramma er møkkete.

Link to comment
Share on other sites

Snakket med Olav senere å han sa puss hele våpnet. Mine konkurranse (Edit:tatt vekk fabrikk) ladninger har col 28,8 mm, men de har jo vært brukt i våpnet. Etter at jeg satt i competition hammer har jeg prøveskutt flere skudd på DA for å venne meg til første skudd (Avtrekket er tungt i starten men blir lettere lengere inn = man må lære å disponere kreftene ellers får et "brått" avtrekk).

 

Gøy at du hadde skikkelig butikk på Kongsvinger Open, utfra mine observasjoner solgte du bra. Jeg håper det blir en "hit" med Olav Kjelvei som børsemaker i butikken, masse folk som hadde tekniske spm til han. Jeg fikk kjøpt 40" CR-speed belte til STI riggen, skjønner ikke at noen kan selge rigg med 36" belte til meg :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Sånn, da er blåkopien postlagt til kjøper og jeg er ikke CZ eier lengere. I morgen møter jeg hos politiet med resten av kjøpetillatelsen og våpenkortet så da skulle papirarbeidet være gjort.

 

Våpenet funka ikke selv etter at kjøper hadde plukka det i atomer å pussa. Han hadde likt våpen å tror han fant forskjeller mellom mitt og hans våpen. Så han sendte den til børsemaker Olav Kjelvei hos Pedersen våpen (som bruker våpenet selv til praktisk skyting). Det foreligger følgende skriftlige feilrapport:

 

Justert hammer til riktig vinkel.

Fikset reset fjær og justert avtrekker bar.

 

Kjøper og jeg har delt på kostnaden kr 1000.

 

Det hender jeg angrer på salget når det ikke funker mellom meg og HK P30'en, men jeg ser fremover å venter på at finnansminister sier OK til S&W M&P9 pro. Sammensettning og finish er helt ræva på CZ, de trenger en grundig gjennomgang for finpuss og feilretting, men da funker de. Lang siktelinje, presisjon, bra avtrekk og tungt våpen gjør at dette er en skikkelig konkurransemaskin. Men den passer ikke mine hender og jeg liker å ha litt eierglede, det får jeg ikke med slik ussel finish. Men gir du f.. i hvordan det ser ut inni og utenpå så er dette en konkurransemaskin. Jeg begynner å få troen på "custom" utgaven som Pedersen våpen selger, den bør jo være ferdig feilrettet av kompetent persjon.

 

Det blir aldri noe mere CZ på meg hvis ikke Rino klarer å prakke på meg en Chechmate, men open pistol er bare for folk som ikke kan bruke åpne sikter. :P

Link to comment
Share on other sites

Jøss.... jeg har siden 1993 eid 4 forskjellige CZ75 9mm pistoler, hvorav to fra sp01 familien. Jeg har på disse (Milde masurka) 17 årene hatt rundt 7 feilfunksjoneringer som jeg kan huske.

Hva i alle dager hadde du gjort med pistolen din?

Link to comment
Share on other sites

I det øyeblikket en begynner å putte inn nye deler, ting som ikke var montert når man åpnet esken...er man på egenhånd.

If it works do'nt fix it.

Om man vil ha den optimale konkuransemaskin, tar man problemer med på kjøpet, man kjører ikke en Ferarri på mineralolje fra Biltema.

Link to comment
Share on other sites

Jøss.... jeg har siden 1993 eid 4 forskjellige CZ75 9mm pistoler, hvorav to fra sp01 familien. Jeg har på disse (Milde masurka) 17 årene hatt rundt 7 feilfunksjoneringer som jeg kan huske.

Hva i alle dager hadde du gjort med pistolen din?

 

Flaks for deg, dette forumet har en rekke "historier" om folk som ikke har hatt like mye flaks.

Link to comment
Share on other sites

Synes også det høres veldig merkelig ut.

Det selges i fleng av CZ pistoler på verdensbasis, og jeg tror jeg kan telle på to fingre hvor mange reklamasjoner vi har hatt som skyldes selve våpnet/produksjonsfeil.

 

Derimot antall tilfeller hvor kunden selv fikler og mekker har jeg ikke tall på... :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ør den ble levert hadde Rino hos Winge våpen satt fila i utstøter for å fjerne en feil disse våpnene er levert med som standard. De endrer vinkel på "treffpunktet" slik at hylsa treffer utstøter øverst på utstøter og dermed høyere på hylsa = hylsas "bane" ut av våpnet blir mere ut mot høyre og ikke så mye rett opp. For å forsterke "rett ut" banen så vinkles utstøter også litt bakover på utkaster siden. Det er kun snakk om 10-dels mm og er innenfor reglemang til praktisk skyting Production divisjon da enhver børsemaker som skifter en utstøter må tilpasse denne til den enkelte pistol.

 

 

denne feilen du nevner, hva mener du egentlig her? Er det feil hvis et våpen kaster hylsene enten litt opp eller rett ut og hva lider CZ`n av? rett ut eller opp? Relativ ny i gamet så litt nyskjerrig på det der...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...