Jump to content

faksen - CZ 75 SP-01 Shadow - Historik


Think!

Recommended Posts

Da har jeg fått min Shadow og jeg er allerede fornøyd.

 

Før den ble levert hadde Rino hos Winge våpen satt fila i utstøter for å fjerne en feil disse våpnene er levert med som standard. De endrer vinkel på "treffpunktet" slik at hylsa treffer utstøter øverst på utstøter og dermed høyere på hylsa = hylsas "bane" ut av våpnet blir mere ut mot høyre og ikke så mye rett opp. For å forsterke "rett ut" banen så vinkles utstøter også litt bakover på utkaster siden. Det er kun snakk om 10-dels mm og er innenfor reglemang til praktisk skyting Production divisjon da enhver børsemaker som skifter en utstøter må tilpasse denne til den enkelte pistol.

 

Jeg har byttet ut siktene til LPA stillbart fibersikte (fiber både foran å bak). Monteringen hadde stått til stryk i børsemaker faget men siktet er på. Med magtech 124 grs RN ammo så skyter den nå 5 av 6 i 10'ern på 25 meter med støtte. Denne ammoen ga heller ikke noen problemer = jeg har pakket ned 490 patroner til Sandaknallen til helgen.

 

Da jeg gikk over til egenprodusert ammo startet jeg med 3 stk FTF, dette løste seg med et "vennlig" dytt i sleiden eller ta ut mag. Problemet oppstår idet patronen er på tur bak utdrager, i følge ekspertene skal dette løse seg når pistolen har gått ca 1000 skudd. Men etter de første 10 - 20 skudd hadde jeg ikke ytterligere problemer. Denne ammoen er kronografert til faktor på 141 = unødvendig hissig = men skal skytes opp for å innkjøre pistolen.

 

Jeg har satt på tynne skjefteplater med griptape + at jeg selv har satt på griptape på back-strap og front-strap. Siktene er byttet ut til LPA fibersikte, jeg hadde for stor "dott" fremme = den lyste dårlig. Nå har jeg byttet fiber og brukt lock-tite på sikte-skruer, avtrekksstopp og skjefteskruer.

 

Forøvrig trenger enn ikke lete for å finne Toolmarks, en rustflekk under sleidstopp (metallbit som sitter i lakken = dårlig rengjort før den ble lakkert) ble den også levert med.

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer!

 

Henger meg på i shadow klubben selv. :D

 

Jeg byttet også grepet, med merkbar forbedring (for meg). Likte veldig godt det nye slimalu grepet.

Har også byttet hammer, hammerfjær og rekylfjær.

 

Hva er erfaringene dine med det optiske baksiktet? så litt på det selv.

Kjøpte forøvrig hylster og mag holder fra bladetech i usa.

 

Det med utkasteren, jeg har hatt 4 hylser som har kilt seg ved utkast. Men nå etter den har gått noen hundre skudd har ikke feilen gjentatt seg.

Hvor mye kostet denne Rinofilingen? Tenkte jeg skulle bestille et sånn kadett kit på winge, så Rino må nødvendigvis fikle litt med den uansett.

Link to comment
Share on other sites

Glemte å nevne at hammerfjær er byttet, fra/til hva vet jeg ikke.

 

Jeg har fått fra pvas.no 11 pund rekylfjær + 15 pund hammerfjær, men disse er ikke tatt i bruk. Må vente til gunnern er innkjørt og jeg har tid så skal jeg mixe og trikse med fjærer og lading.

 

Baksikte er kjempebra, jeg skrudde av "sikte" delen før jeg banka inn "sikte" ramma. Etterhvert skjønte jeg at det ikke gikk, så da banket jeg ut sikte-ramma igjen og fjerna overflate finish PÅ SIKTE (viktig pga praktisk skyting regelverk) og brakk den skarpe kanten i sporet, alt med en dremmel. VIKTIG SIKTET SKAL UT/INN FRA VENSTRE (SAMME SIDE SOM MAG UTLØSER).

 

På forsikte fjernet jeg overflate finish på sikte før montering, når sikte var montert oppdaget jeg at at det ikke var spor til splinten i fremsikte (du trenger 2 mm dor til å fjerne/sette inn splinten, messing dor er det fornuftige, stål dor var det jeg brukte), så da var det frem med dremmel igjen.

 

Det som er litt uvant med denne siktekombinasjonen er at fremsiktet er ca 3,5 mm høyere enn original. Det ser rart ut men funker for meg. Pvas.no har andre fiber forsikter i forskjellige høyder om du vil "senke" den. Original fiberforsikte blir for lav, husker ikke målet. Videre ser det litt rart ut at baksikte ikke er helt bak på sleiden. Jeg må nok frem med kamera i kveld.

 

I mitt tilfelle tok ikke Rino noe for å dra fila, det var avtalt å ligge i prisen på kr 9780 med totalt 7 magasiner (det som går i CED ryggsekken). Du får blunke å smile søtt så kansje han drar frem fila for deg også.

Link to comment
Share on other sites

Glemte å svare på Hylster.

Jeg har kjøpt CR speed WSM2 rigg, den kan jo stilles på alle mulige og umulige måter, så her må det prøves og feiles. Bra du minte meg på det, jeg må endre litt på vinklen før nok en test i morgen.

Da skal jeg skyte opp resten av 4,2 grs - 141 faktor ammoen, så da runder jeg vel 500 skudd før sandaknallen.

Link to comment
Share on other sites

Et lite tips hvis du skal bytte hammerfjæra. Husk å fjerne den øverste bolten til magasinbeskytteren først, så den som holder fjæra på plass (den faller forøvrig lett ut når du dytter bolten under pistolen inn).

metallplata som beskytter magasinet bankes lett ut den ene veien, du merker hvilken vei den svikter når du drar litt forsiktig i den.

 

Det ligger en guide for cz75 ute på nettet, men den passer ikke helt til vår kjære shadow.

Skal du ha ut hele hammeren så har jeg vært igjennom den prosessen også, så bare fyr av en melding om du ønsker tips.

Jeg er nå nede i fra en helaften i demontering/montering til godt under en time. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Det var de bildene, Først med gunner i hylster, skjefte er ca 3 mm over beltekanten.

 

P8051428.jpg

 

Siktebilde med pistolen i ca skyteavstand.

 

P8051436.jpg

 

Høyre side, legg merke til finish på pipa, evt mangel på sådan.

 

P8051440.jpg

 

Venstre siden, legg merker til merker etter mine børsemakerarbeider ved montering av sikter.

 

P8051441.jpg

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg hatt en gjennomkjøring før avreise sverige, å det var påkrevet.

 

Glad og fornøyd ladet jeg magasiner med 6 skudd og skjøt, merkelig senter var rundt 2'ern nede til venstre. Jeg skjøt, andre skjøt, nogenlunde samme ressultat. Dette var ikke samme ammo som den var innskutt med, så hjem i en viss fart å hente ammo tiltenkt sandaknallen. Skru på sikte hjalp ikke, klikkene forsvant, på dette tidspunkt var jeg så fortvila at hjernen var koblet ut. Men så snublet jeg over løsningen, jeg hadde hatt Lock-tite på bl.a sikringsskruer på sikte, da hadde jeg klart å lime fast baksiktet i nedre posisjon. Problem løst.

 

Skytter i klubben som har "hevd" på klubbmesterskap prøveskjøt pistolen, han skrøt av siktene, avtrekket var uvant, fra trykkpunkt var det langt slep.

 

Kvelden ble avrundet med en mini tortur-test, 7 fulle magasiner (126 skudd) på 2 min 24 sec, klarte å telle 99 treff på 25 metern, samlingen var i hovedsak fra svarten og mot kl 10.30. Ingen feil, tomme magasin faller ikke lett ut var eneste problem.

 

På kvelden under et var det bare 2 manglende varslinger. I det ene tilfellet kan det skyldes at jeg dytter sikringen halveis på når jeg forsøker å vende meg til å ha fingern på sleidstopp tappen. Ingen problem med mating eller utkast.

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å ødelegge gleden deres, men disse siktene er ikke beregnet på Shadow.

CZ har kommet ut med nye forsterket justerbart baksikte for SP-01 serien fordi disse siktene

dere refererer til fort går i stykker med den bruken SP-01 er basert på, dvs. intens skyting over lengre tid.

Har desverre ikke noe bilde eller info pr. dags dato på nye sikter, men prismessig vil de ligge noen få hundrelapper over mod. 75 LPA sikter.

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig å si når de kommer til lager... desverre.

De blir foretatt tester av siktene as we speak har jeg fått beskjed om.

 

Da må du si ifra så vi får bestilt. Min Shadow kommer i september og har allerede startet og kjøpe inn deler og tjafs.

Reiser forresten til US of A imorgen og har lagt inn en heftig bestilling hos CZcustom ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvor er Skjefteplatene kjøpt, og hvor mye må man betale for sånnt?

 

Jeg merker at pølsene på labben er litt for korte. Disse bygger vel noe mindre enn de orginale gummiplatene.

 

En annen ting også, holder fortsatt pistolen kravet til production klassen når man bytter platene?

Link to comment
Share on other sites

Slik kan de gå når enn ikke har trent:

 

Sandaknallen 2009 - første stage: tar pistol ut av hylster, setter i mag, ladegrep, tar ut mag, hylstrer våpen, setter patron i magasin, tar frem pistol, setter i magasin, hylstrer pistol. PIP. Skyter stage.

 

Andre Stage: tar pistol ut av hylster, setter i mag, ladegrep, tar ut mag, hylstrer våpen. Unload and show clear, hammer down, holster, DQ (disket) - unsafe gun handeling.

 

Straffen ble at jeg hjalp Rune på stage 9 lørdag. Straffen var ikke hard nok så, Søndag hjalp jeg Ronny på stage 15.

 

Det eneste bitre med episoden var at en så hva som skjedde på første stage uten å si fra i etterhånd - "han ville ikke virke forstyrrende". Men jeg tror jeg har lært å spenne ned før jeg tar ut magasin mv.

 

Jeg var å fortalte RO på første stage hva som hadde skjedd slik at han kunne være litt mere OBS.

Link to comment
Share on other sites

Hylstrert den spent usikret? En korrekt DQ etter 10.5.11

Må enten spenne ned eller sikre den før hylstring.

 

Det beste er vel å ha ett "barney" magasin som du bruker til å kamre en patron, og så bytte til ett fullt.

 

Bare se på det som en erfaring og ikke gjør det på nytt.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke noe å si på DQ'en nei.

 

Selv tar jeg opp pistolen, setter i et magasin, tar ladegrep, spenner ned hanen og setter magasinet tilbake i den bakerste magholderen. Så setter jeg inn et fult magasin fra den nest bakerste magholderen (har fire) og hylstrer pistolen. Men du har sikkert lært nå :)

 

Det jeg egentlig skulle si var at jeg synes det er sporty av deg å være igjen hele matchen for å lappe! Bra gjort :)

 

Var ganske mange som ble DQ'et pga pekevinkel i helgen.

Link to comment
Share on other sites

DQ var så klar at det var ikke noe grunn til å surmule noe særlig mer enn 15 min.

 

Forøvrig er det en litt guffen følelse når noen kommer i full firsprang rundt hjørnet med gunnern pekende i din rettning, han ble DQ.

 

Det var ikke fullt så guffent å legge til rett for å skyte seg selv i foten.

 

Forøvrig er det JOBB å jobbe på stage, jeg har vannblemme under halvparten av tær og vondt i hofter og knær. Så at de skyter og spiser gratis er vel fortjent (å skyte alle stager på 1 dag er forøvrig også jobb).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da var jeg i Moss å trente, Rino snekra sammen en stage på 6 IPSC skiver, 2 NS som måtte skytes på begge sider av en vegg, pistol ladd på en tønne, koffert i svak hånd. Hmmmm, lurer på om den ligner litt på en stage på Hamar til helgen.

 

Lærdommen er at det tar i overkant av 1 sec ekstra med koffert. Skjøt med Tanfoglio Custom GK i .40 (vurderer å kjøpe den) men "rekylen" var vesentlig verre enn 9 mm, så det blir nok 9 mm frem til neste sommer.

 

I allefall så gikk CZ rundt 250 skudd hvorav jeg gjorde kål på halvparten, De øvrige ble brukt på prøveskyting av noen "rekrutter". Jeg opplevde bare 1 tilfelle av FTF som ble løst med et vennlig dytt bak. Jeg skjøt opp noe snekret sammen av "rester", den holder spec med tanke på mål og faktor, men ettersom kula er S&B så bruker jeg det aldri igjen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har jo klaget på at den ikke dropper magasiner, de må hales ut. "ekspertene" i moss måtte jo teste ut min påstand og ganske riktig, det var en brukerfeil, Jeg trykker ikke inn magutløser nok. Etter dette begynte de å snakke til meg med damestemme og lillefinger som i te-selskap 8)

 

Har testet ut alle 7 magasiner og de dropper når jeg trykker inn magutløser nok. Det innebærer at jeg må bytte grep for å ha nok kraft.

Link to comment
Share on other sites

Besøkt Jaktdepoet i Drammen og kjøpt inn 2000 Magtech 124 grs for bruk på "Angry Moose" nå i helgen på Løten + 2 dager kurs med Eric Greuffel.

 

Var på banen å testskjøt den nye ammoen (2 hånds uten støtte), samlingen var klokken 11 rundt 5'ern. Det går greit å skyte samlinger og da er det greit å justere siktene også. Skjøt tilsammen 80 skudd (ca 25 skudd var våpnet lånt bort) uten problemer av noe art.

 

De som låner våpnet skryter av siktene og avtrekk.

 

Prøvde HK P30 også med ny ammo, første serie traff 3 skudd skiva utenfor poengsonen (2 bom). Det ble bedre etterhvert (4 serier å 5 skudd) så siste serien hadde samling i 7'ern klokken 9, spredningen var i høyden.

 

Ettersom det skal skytes ca 1500 skudd de neste dagene tar jeg med begge våpen til Løten = HK P30'en blir reserve på kurset. Jeg har med 2300 skudd så det håper jeg holder 8)

 

 

Forøvrig har jeg kjøpt Blåklæder bukse til Praktisk bruk, den blå Fjell Raven hadde utslitt strikk i beina. Måtte ha ny buksa på på jobb for å gås inn/testes. Historien ble at det var damene i vår krok som ville ha en "handy mann" å titte på for å skjerpe appetitten hjemme. Valget falt på meg forde jeg hadde dypeste og mest hårbevokste rørleggersprekk :lol:

Link to comment
Share on other sites

Tilbake fra Angry Moose og 2 dager med Eric Grauffel og hans far. Pistolen har gått ca 350 på "Angry Moose", ca 450 på første kursdag og 675 idag. Under konkuranse tror jeg det bare var 1 FTF under lading. Fant ikke fettet så glidespor ble ikke smurt mellom konkurranse og første kursdag, kun "støvtørk" og olje. Jeg hadde masse FTF på første kursdag, hvor 5 - 6 etter hverandre med hjemmeladinger, i hovedsak under lading. Hjemmeladingene har COL 29,1 mens fabrikk magtech har COL 29,3. I tillegg ble pistolen lagt ned i sand og dritt når enn skulle reise seg opp fra liggende. I tillegg lå magasinene ofte "trødd ned i myra". Heldigvis fant jeg fettet så etter første kursdag ble det grundig puss av pistol og magasiner. Så idag har jeg hatt 4 FTF på 675 skudd, alle under lading (nei jeg fører ikke frem sleiden).

 

Men etter kurset har hastighet og presisjon øket betraktelig, i tillegg er "mitt grep" fastsatt til:

 

Pga små hender og korte fingre kan ikke høyre hånd være opptimalt plassert men litt vridd fremover. Venstre er som normalt. Magutløser betjenes med venstre hånd før jeg henter nytt magasin. Dette igjen medfører at gammel magasin løses ut raskere enn det jeg har gjort tidligere. På venstre side i mag brønnen stikker ca 1 mm av mag utløser ut å fanger magasinet på tur ut, når en slipper mag utløser så fanger mag catchen (på høyre side) magasinet = det må dras ut manuelt. Så i sin nåværende form er pistolen som IPSC' verktøy å betrakte som et "Søkke" uten snøre.

 

Så nå må jeg finne ut om det bare er min pistol som har feilen = trenger bare bytte mag catch så er problem løst eller om mr Dremmel må slippes til og er det i tilfelle lovlig (dvs Winge må frem med Dremmel).

Link to comment
Share on other sites

SE, JEG HAR FÅTT NYTT NICK !!!!

 

Fra nå av heter jeg Think. Jeg fikk streng beskjed fra Eric Grauffel på min vei videre - Think ! De andre på kurset mente det burde bli mitt nye nick. (Eric skrev det til og med på diplomet). Jeg fikk ikke noe ørefik, men rundt 150 straffe skudd idag, det hjalp ikke stort fordi jeg var sliten å da tenker man ikke så grundig. I tillegg satt mag utløser problemeet meg ut gang på gang.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg stillt spørsmål om problemet med mag utløser og utdrager på "IPSC Global vilage" å snakket med sjefen selv. Så lenge jeg bare fjerner metall som CZ ikke hadde tiltenkt skulle være der så er det greit. Jeg kan ikke i mine villeste feberfantasi forestille meg at CZ hadde tiltenkt at magutløser skulle holde igjen magasinet etter å ha løst det ut. Så nå kan Winge finne frem dremmel. Utdrager trenger også en mindre justering. Jeg ser jo helst at de sender våpnet til importør.

Link to comment
Share on other sites

På Angry Moose fikk jeg prøve 2 fulle mag i Sig P226 Blackwater tactical. Jeg hadde ønsket meg "broren" P226 SCT, men egenimport var så dyrt og tidkrevende at jeg kjøpte HK P30 istede. Så hadde jeg fått holde en gammel P226 i Gøteborg, og den passet definitivt ikke mine små hender. Så forventningene var ikke så store, derfor ble jeg positivt overrasket, særlig over avtrekket. Sig er kvalitetsvåpen som ligger atskillige hakk over CZ i kvalitet og finish.

 

Jeg er overkvalifisert til reservevåpen til Praktisk production divisjon så jeg skal trene og konkurrere med begge, så får vi se hva som er best FOR MEG.

 

Årsaken til at HK P30 ryker er at jeg MÅ flytte hender for å løse ut magasin, den er for lett og jeg blir ikke venn med avtrekket (kun treningssak, men hvorfor slite når enn kan gå snarveier som å kjøpe CZ Shadow).

Link to comment
Share on other sites

Da Rino hos Winge våpen hørte om problemet med manglende mag dropp villen han umiddelbart svinge Dremmelen. (Det kan jo ha noe med at han lo av mine feminine hender og manglende kraft). Men jeg sa nei inntil jeg hadde avklart om det var lovlig iht regelverket i Production divisjon (det sies så mye rart om hva som er lovlig og ulovlig at det er vanskelig å forholde seg til). Nå har jeg fått avklart at det var OK reprasjon vedr mag utløser og justering av ekstrator. Så idag var jeg hos Winge våpen med pistolen, trolig er den ferdig til mandags treningen i Moss.

 

Winge Våpen var litt usikker på om jeg skulle få feilene reparert iht kjøpsloven, i tilfelle jeg skulle bli strålende fornøyd, det ble vist så mye bråk når jeg skrev på forum at jeg var fornøyd med kundebehandlingen 8):lol:

Link to comment
Share on other sites

Vært i Kristiansand i helgen å besøkt familie samt dyreparken med ungene.

 

Var innom Pedersen våpen å kjøpte competition hammer + lavere forsikte. Kjekt at noen har delelager slik at en slipper å bestille, vente og betale frakt. Kjøpte forøvrig CED7000 timer slik at jeg kan bidra litt til fellesskapet med utstyr.

 

Det lavere forsiktet skal monteres relativt raskt slik at jeg får senket siktelinjen og bedret utseende med stillbart sikte. Jeg føler meg rimelig sikker på at CZ måler sine sikter utfra total høyde (ink fot) og ikke bare den delen som er synlig over sleiden. Jeg fikk greie på at 5,5 mm var original forsikte, Jeg målte det til ca 3,5 mm over sleiden. Jeg kjøpte 7,5 mm forsikte = 2 mm lengere enn original. Det forsikte som fulgte med det stillbare forsikte var ca 6,5 mm over sleiden (det skulle blir 8,5 mm iht CZ mål). Det skulle bety at jeg kan skru ned baksiktet 1,5 mm og fortsatt være i svarten.

 

Competition hammer vil bli montert så snart pistolen funker upåklagelig med originalt utstyr montert.

Link to comment
Share on other sites

Vært i Moss å hentet CZ'en. Fikk ikke prøvd den for der var det dugnad og alle måtte jobbe, til og med hardt kroppsarbeid. Skal sjekke terminlista bedre neste gang så jeg ikke roter med inn i et uføre flere ganger :lol:

 

Nå dropper CZ'en magasinet uten problemer. Det som er litt dumt er at mag button siden nå delvis har åpning inn i magasin kanalen (utskjeringen er ikke flush med utsiden av grepet). Det ser ut til å mere være et kosmetisk problem enn et praktisk problem (den huker ikke tak). Fikk sett på en Tanfoglio (i prinsippet samme konstruksjon som CZ) og der er mag button flush med utside av grepet (I det hele tatt er Tanfoglio et våpen med bedre finish enn CZ'en men skal være mere kresen i matveien)

 

Vedr utdrager så er det trolig et patronproblem. Tanken var å øke COL på hjemmeladningene fra 29,1 mm til 29,3 (det samme som magtech fabrikk som det er lite tull med). Rådet jeg har fått er å redusere COL til 28,8 mm eller til og med 28,3 mm med 4,0 grs N320 bak en 124 grs arkipelago. Skal mikse sammen noen ladninger å få kronografert ladningene.

 

CZ og HK magasinene har delt plass i våpenskapet i 14 dager. HK magasinene er helt fine, CZ magasinene hadde hundrevis at små rustflekker, det var bare å tørke av med en tørr fille. Frykter for at CZ magasinene er noe østeuropeisk gorrjern.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg gitt pistol og magasiner en grundig puss og smøring.

 

Finstudert mag utløser tilpassningen. Når mag utløser er maks trykket inn er den flush med innsiden, men når den er ute er det et "stort" gap mellom utløser og ramme. En mulig løsning på problemet (dersom magutløser er helt original) er å begrense hvor mye magutløser kan trykkes inn. Uten at jeg har hatt det fra hverandre virker det som at bevegelsen stanses av at magutløser "fjærbeina" treffer hverandre. Om en hadde fyllt litt på det "fjærbeinet" som er på Catch siden så ville bevegelsen blitt stanset tidligere. Det tror jeg er en mere elegant måte å løse problemet på, men det er selvfølgelig lettere å bare fjerne metalle i utløser siden.

 

Magasin og olje hører ikke sammen fordi olje binder dritt, å spesielt ikke på våpen til praktisk skyting der magasinet droppes i bakken rett som det er. Men rust og magasiner er heller ikke en god kombinasjon. Nå har jeg plukket alle magasiner fra hverandre. Magasinkroppen er børstet rene og påført et lag av forsvarets vinterolje (gir en hinne) som etter ca 30 min er tørket vekk = det er et tynt lag olje på magsinene. Jeg håper dette hjelper mot rust.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Vært på banen å skutt på 25 meter. Det var den store våpenlåne dagen, jeg har skutt Remington Rand 1911 med serienr 148xxx (den var mint), S&W M&P 9 mm med small grip, S&W 686 revolver i 375/38, Para P18.

 

De som prøver CZ'en skryter av avtrekk og skyter meget bra med den. Avtrekket er målt idag med nøyaktige lodd og måler med "fluefittehårs" margin 1360 gram. Ikke antydning til rust på magasinene.

Link to comment
Share on other sites

Det har vært en stor Chronograferings uke, test data er her.

 

Pistolen har gått 200 + skudd denne uka uten en enste FTF = det virker som Winge våpen har kurrert problemet (jeg har skutt hjemmeladninger med varierende lengde). Bl.a 100 stk med COL 28,85 mm og Archipelago 124 grs RN kule, Jeg skal lage flere av sorten slik at jeg kan skyte 2-300 på praktisk trening på mandag.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har vel skutt ca 350 skudd etter at Winge våpen justerte magutløser og utdrager, Våpnet har ikke vært pusset, men jeg har ikke hatt flere FTF. Her ressultat fra presisjonstesting:

 

Hjemmeladning 124 grs RN Archipelago kule, 4,2 grs N320 krutt, CBC med fjernet hettekrymp, COL 28,8 mm, Federal hette.

 

Shadowhjemmeladd.jpg

 

Men Magtech 124 grs RN fabrikk ammo (med V stempel på hetta) kjøpt på Jaktdepoet i august (ny forsendelse de nettopp hadde mottatt).

 

Shadowmagtechfabr124grsrn.jpg

 

En eldre lott av samme ammo har gått 5 av 6 i 10'ern på 25 meter med støtte. Overnevnte er skutt med støtte på 25 meters hold.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Pistolen har oppført seg eksemplarisk vedr FTF problemet så nå har jeg montert "competition hammer" kjøpt fra Pedersen Vaapen (de har et utmerket delelager til CZ Shadow). Fremgangsmåten fremgår av denne tråden

 

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=15&t=27812

 

Jeg har også montert 11 pund rekylfjær. Blir spennende å se om FTF problemet kommer tilbake når det blir mindre skyv fremover av sleiden.

 

Pistolen har nå passert 3000 skudd.

Link to comment
Share on other sites

Idag har jeg jobbet med siktene.

 

Det forsiktet som fulgte med det justerbare baksiktet stikker 8,24 mm over sleiden, totalhøyden på fremsiktet er 9,94 mm, dvs foten utgjør 1,7 mm.

 

Vedr baksikte så er siktebladet 11,5 mm over sleiden (sleiden har en forsenking bak som originalt baksikte passer i) nå når siktene er justert midt i på 25 meter. Maksimalt presset ned er siktebladet 8,8 mm over sleiden.

 

Det originale frontsiktet som var på pistolen har en totalhøyde på 5,4 mm.

 

Det jeg har gjort med siktene er å utvide åpningen i baksikte = få mere lys rundt fremsikte = raskere å få siktebilde = bra for praktisk skyting, ikke fullt så bra for 25 metern. Jeg brukte dremel fordi jeg ikke hadde fil som var tynn nok til å passe i siktesporet. Arbeidsstedet + skader ved montering av frem/baksikte ble behandlet med kaldblånering etter vask med rødsprit. Så nå må pistolen skytes inn på nytt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da har CZ gått 100 skudd uten noe tull. Flere har lånt den og liker avtrekket svært godt.

 

Avtrekket holder helt klart ikke 1400 gram = det ble lettere enn med original hane. Men det holdet godt og vel 1000 gram. Så da har jeg pistol for praktisk og VM programmene :lol:

 

Kaldblåneringen på sikte funket svært dårlig = så det må nok kjøpes inn sikte sverte (soting går ikke pga fiber på baksikte).

 

Den økte lysåpningen funket svært godt og jeg liker det bedre selv på 25, meter skiver.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hei !!

 

I tråden din refererer du til skifte av skjefter to ganger. Jeg har ikke akkurat så store lanker selv, så det hadde vært fint om du kunne skrive artikkelnr. eller URL til skjeftene...

 

 

På forhånd takk

Lima

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen og takk for svar :-) !

 

Ble litt nyskjerrig når du skrev grepsplater med nettskjæring. Er det denne du tenkte på ?? I tillegg så ser det ut for meg at denne ikke er lovlig i IPSC, noe de skriver at de grepsplatene du linker til er. Stemmer dette ??

 

Mvh.

Lima

Link to comment
Share on other sites

Think!,

 

ALT ekstrautstyr behøver nødvendigvis ikke være originalt.

Disse grepsplatene dere snakker om her er fullt lovlige i produksjon.

 

Aftermarket grips which match the profile of the OFM standard for the approved handgun and/or the application of tape on grips is permitted, however, rubber sleeves are prohibited.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg hatt på Birchewood (eller noe lignende) siktesverte som jeg kjøpte på Villmarksmessa av Børselars. Det ble bedre men ikke så bra som jeg håpet på.

 

Byttet alle fiberstaver på siktene.

 

Justerte skruen som fjerner "overtravel" på avtrekkeren.

 

Puss.

 

Så da blir det å kreke seg på praktiskbanen.

 

(kom på 1 ting til som burde vært gjort, i CR-Speed hylstret er det en plugg som går i løpet når du hylstrer. Denne pluggen må få en ørliten reduksjon i diameter, våpnet henger av og til på denne pluggen).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da er besluttningen tatt, våpnet er lagt ut for salg på FINN (Finn-kode: 22486654 ). Det passer ikke mine hender. Kjøper trolig en S&W M&P9L eller pro. Prøveskutt M&P9 Pro i hula i Moss ca 250 skudd, eiern er litt skeiv i øya så jeg måtte forlegge siktepunktet ganske mye på +10 meter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...