Jump to content

Hvilket Zeiss-sikte ville du valgt?


jämthunden1487686693

Hvilket Zeiss-sikte ville du valgt?  

77 members have voted

  1. 1. Hvilket Zeiss-sikte ville du valgt?

    • Zeiss Victory Diavari 3-12x56
      33
    • Zeiss Victory Diavari 2,5-10x50
      17
    • Zeiss Victory Diavari 2,5-10x42
      11
    • Zeiss Victory Varipoint 3-12x56
      7
    • Zeiss Victory Varipoint 2,5-10x50
      9
    • Zeiss Victory Varipoint 2,5-10x42
      3


Recommended Posts

Jeg stemte også på 2,5-10x50. Årsaken til at jeg ikke går for 56 åpning er at den bygger ut på siden av låskassa, og det unngår man akkurat med 50. Dermed blir børsa endel bedre å bære.

 

Synd at Zeiss ikke leverer en 3-12 variant, for jeg kunne godt tenke meg mer forstørrelse uten større sikte. De laveste forstørrelsene bruker jeg nesten aldri uansett.

 

Jeg har retikkel 40 i siktet jeg bruker, altså en liten lysprikk i midten. Varipoint er såvidt jeg har forstått laget for ultra-raske skudd på vilt i fart, og det driver jeg sjelden med.. Dessuten har jeg lest at størrelsen på varipoint retikkelene gjør dem mindre egnet til skumringsjakt, men jeg har ikke erfaring med dem selv.

 

U

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde nok kjøpt samme sikte som jeg tidligere har hatt to helt like av: 3-12x56 Diavari V

Av mystifistiske årsaker har begge blitt solgt til fordel for noe som helt sikkert ikke har vært verdt det, og jeg angrer

som en stut på begge salgene, men sånn er det bare.

Får vel kjøpe meg en ny etterhvert når rette tilbudet kommer.

 

Noen som har en pent brukt med retikkel 43 og komp for salg?

Link to comment
Share on other sites

Varipoint 3-12x56 med V69 retikkel. Da har du en kikkert til nesten alt, hadde du kjøpt Z6i så hadde du hatt en kikkert til alt 8)

 

Har gått fra 50 til 56 objektiv og merker ikke det nevneverdig, den er ikke så mye større.

 

På victory er det kun lys som kan brukes når det er mørkt, på varipointen kan du velge dag/natt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er eier av både 3-12x56 og 2,5-10x50 Zeizz Victory sikter og mener at det er veldig små forskjeller på mørkeegenskapene på dem.

Derimot synes jeg at det er det stor forskjell i fleksibilitet og ergonomi på de to siktene.

56en virker fort stor og klumpete på våpenet, noe 50en ikke gjør.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...