Jump to content

Selvanviser, opp til 30-06


Recommended Posts

Fra MidwayUSA: Overall Rating: 2.2 out of 5.

 

"This is complete and total garbage. All six steel targets sheared off on first impact of 308 from 350 yards. The steel plates were full of carbon deposits and hard spots where twisted during the manufacturing process. They literally sheared right off at the twist with a single solid hit on the target plate face. JUNK!!!"

 

"Very disappointed in the workmanship of this target. Four of the set screws that adjust the tension for the targets were stripped on delivery. The target disintegrated after several shots from .308 at 100 yards. Not worth the money."

 

"Most disappointing. Though claimed to withstand impacts from a 30-06 at 100-yds, plates and arms shattered at a full 200-yds when hit with 30-06 150-gr. SPs."

 

"Friend and I bought this and the rimfire version. Neither would reliably 'spin' the targets when hit solidly, this one with 9mm and the other with 22lr. On top of that, I shot this one ONE TIME with my 44 mag and broke the target face right off the arm. ONE SHOT. How on earth would it hold up to a 30-06?!!! "

Link to comment
Share on other sites

Det var pussig. Jeg har denne, fra samme produsent:

http://www.midwaynorge.com/apps/eproductpage.exe/showproduct?SaleItemID=155844

 

Den er oppgitt å tåle 9mm på kort hold, og .30-06 på minimum 100 yards. Men dette er for "softpoints only", en bør altså ikke skyte med "solids" eller andre harde prosjektiler.

 

Jeg har ikke skutt så veldig mye på min enda, men den har da tålt noen skudd med .308 og .45-70 på vesentlig kortere hold enn de 100 yards som er oppgitt minimum, uten å ta noen synlig skade. Det ble ingen bulk eller kratring av en heit .45-70 ladning med 460 grains kule på ca 25 meters hold. Anslaget var kraftig nok til å rive opp "teltpluggene" så blinken hoppet av gårde som en skremt kanin :-) Den samme ladningen lagde store bulker i en gong av annet fabrikat men tilnærmet identisk godstykkelse, på omtrent 50 meters hold. Jeg regner derfor denne selvanviseren for å ha rimelig grei stålkvalitet.

 

Kan det tenkes at fabrikanten har laget noen mandagsmodeller, de kan jo ha fått en leveranse med dårlig kinesisk stål som ikke holder spec...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Har desverre ikke skutt mere på den i mellomtiden, det er rart så lite tid man får til hobbyer når huset plutselig blir fullt av småunger...

men det er i og for seg et selvforskyldt problem. Jeg kan derfir ikke svare på om kvaliteten er god nok i det lange løp, har simpelthen ikke skutt nok på den enda.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...