Jump to content

Haglelading, problem med tennhettene


tailgunner

Recommended Posts

Hei.

Har etter MYE balling endelig begynt å lade haglepatroner med utgangspunkt i UNA's ladedataer for vihtavuori.

 

I den første "oppskriften" jeg har kjøpt hylser og wads til skal jeg bruke NS 20-hylser med winchester 209 hette, men hetta vil ikke sitte skikkelig fast i lomma :cry: . Den er såpass løs at jeg kan dytte den ut med fingeren etter å ha satt den i med lee-pressa.

Er det noen som har vært borti dette problemet? Kan jeg bruke en type lim som ikke setter hetten bom fast med tanke på omlading?

 

Mvh

 

Tailgunner

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk :D Takker så mye.

Det funka ganske godt. Hettene sitter nå såpass at jeg ikke frykter at dem skal dette ut. Det var det som skjedde med en patron. Jeg satt plutselig med en dose n340 i fanget og en sterk trang til å ødelegge noe.

 

Dem ferdigladede patronene med litt løse hetter, kan dem være farlig å skyte? Tenkte å teste dem på papp og bruke hylsene på nytt.

Link to comment
Share on other sites

Litt løs vil si at jeg kunne presse dem ut med fingeren uten å bruke makt. Grunnen til at den ene datt ut tror jeg var at jeg tok alt for hardt i med rullekrymperen. Pressa hele sulamitten ned og hetta datt ut... :oops: Har akkurat fått den krymperen og er ikke helt stø på den ennå.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 years later...

Kalibrerar ni FÖRE tändhatten byts ? Min Ponsness & Warren press jag hade kalibrerade före tändhatten stöttes ut.

 

Jag har en italiensk kamrat som när han använder brukta hylser stöter ut hatten först och sedan kalibrerar culoten,

 

då säger han att tändhatten sitter bättre. Själv har jag problem med att culoten bågnar av den koniska hållaren i

 

min Gaep VS 1500 Press, men det uppstår mest med de förladdningar som saknar dämpande sektioner.

 

28g med B & P 28 förladdning är mkt lätt att få ihop bra.

 

/ P

Link to comment
Share on other sites

CX 2000 är bättre för STEEL krutet och Nobel sport 688 är ännu lite hetare. Båda är italienska hattar

 

Jag har råkat ut för att 616 är lite ojämna , inte så att det blir farligt bara att farten ökar rrejält och att träffbilderna " blåser " ut lite.

 

/ P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...