Jump to content

Hvilke våpen vinner?


fmi

Recommended Posts

På resultatlistene ser vi hvem som vinner, men hvilke våpen de bruker er verre å få rede på.

Tror flere enn meg er nysjerrige på vilke våpen som figurerer øverst på listene.

Er det noen her som vet, årets NM i felt ex?

Link to comment
Share on other sites

God ide! La oss legge inn i denne tråden hvilke våpen gullvinnerne i alle NM øvelsene bruker. Både i felt og på bane-NM. Og gjerne sølv- og bronsevinnerne også. Er et våpen godt nok til at man kan vinne sølv eller bronse med det, er deg gjerne godt nok til gull også.

Link to comment
Share on other sites

Spesialpistol 2009: Beretta .22lr, kombinasjon av deler fra M76 og M71, omtrent som en M70s med stålramme og godt innskutte faste sikter og brukbart avtrekk.

 

Tideligere spesialpistoler på NMpallen jeg veit om har vært:

P22(eieren har siden funnet ut at den gir for mye funskjonstrøbbel)

Walther PP/PPK

kappet og lettet commander i 9x19.

beretta M71(umodda)

 

Spesialrevolver har oppigjennom årene blitt vunnet med smith 686 med kort pipe og tunet avtrekk, og diverse custombygg på smith k- og l-ramme.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg var så uheldig at jeg ikke fikk min nye SVI Infinity med 6" løp og Sight Tracker før militærfelten, så jeg fikk låne en gammel Tanfoglio Combat kvelden før (Tusen takk til min nye kompis fra Oslo). Jeg hadde noen Speer Lawman fabrikkpatroner (som jeg hadde tenkt å bruke til å skyte inn SVI'en med) og brukte standplass 1 til å sjekke siktene i forhold til ammoen. De gikk rett på, så det var bare å konsentrere seg om sikte og avtrekk resten av løypa. Jeg måtte låne den på ettermiddagen også til omskytingen, men jeg ble dessverre ferdig å skyte det siste skuddet før det smalt, så Noren slo meg med en kjegle. Men jeg var veldig fornøyd med bronsen jeg fikk.

 

Dagen etter fylte jeg løypa med en gammel Walther GSP og fylte den første omgangen i omskytingen, men glemte etterhvert å se på siktene, så det endte med sølv. Var veldig fornøyd med det også, siden det var min andre NM-medalje.

Link to comment
Share on other sites

Sølv Magnum1 - Ombygd 586 med WL Matchpipe på 8,xx" og ca 1653gram på vekten totalt

 

Gull Revolver klasse Menn, ble det brukt en ombygd S&W mod10. Pipa er en 5 1/4" Shielen pipe med arisocrat skinne. Våpenet er laget for å gå til grov så vekten er 1395-1400 gram. Balansen er lagt i front for å kunne brukes til bowling skyting, videre er det Wolf fjærsett som er tunet og tilpasset.....

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Finfelt klarte eg å toppe med ein gammal FAS 607..

Sjølv om den demonterte på omskytinga... ( kjem ikkje heilt over det )

 

Ja, var mange som ikke skjønte hva som skjedde da....var veeeeldig fortjent den seieren der, selv om jeg kjenner godt din motstander.... ;-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Finfelt klarte eg å toppe med ein gammal FAS 607..

Sjølv om den demonterte på omskytinga... ( kjem ikkje heilt over det )

 

Ja, var mange som ikke skjønte hva som skjedde da....var veeeeldig fortjent den seieren der, selv om jeg kjenner godt din motstander.... ;-)

 

K.

 

Jo det som skjedde var at eg trudde våpenet klikka på sisteskuddet ( som ofte har skjedd før )

Men da eg fekk summa meg litt såg eg at våpenet hadde demontert. Som sagt er det ein FAS og den har demonteringspaken framme på løpsloddet. Denne har antakeleg blitt slått meir og meir laus etter kvart som eg skaut og til slutt heilt open. Rekylen frå skudd nr 5 slo våpenet i fra kvarandre. Derfor sto eg med løpet i neven.. :)

 

Kan godt seie eg vart bra frustrert. Klaga jo til og med til funksjonær på at dette måtte vere brekkasje, men sidan eg kunne montere våpenet igjen vart det ikkje godkjent.

Først da løfta eg blikket og såg at konkurrenten hadde ein igjen han og..

 

På det tidspunktet var eg faktisk fornøygd med sølv og hadde eigentleg ansett slaget som tapt..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...