Jump to content

Bjørneavføring


Jørgen

Recommended Posts

Var ute å så etter feinger til bukkejakta i dag. Så kom jeg over denne bæsjen. Er temmelig sikker på at det er bjørn. Men jeg har jo aldri sett bjørneavføring før så 100% sikker kan jeg jo ikke være.

Kunne kanskje være en løsmaga elg? Men da burde vel den se mere kuruke ut og vært lysere?

 

bjorn11072009064.jpg

 

Noen eksperter som kan uttale seg?

 

Skal sies at dette er bare noen få mil unna dette: http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article1348653.ece

 

Jørgen

Link to comment
Share on other sites

etter hva jeg har hørt, så er avføringen til en kjøttetende bjørn løsere, og en "vegetar"bjørns avføring er mere fast og tørr.

Men det har regnet ganske kraftig de siste 2 døgn så det er litt vanskelig å fastslå hvor mye vannet har ødelagt den, og hvor fersk den er.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sett mye bjørneskit. Hadde dette vært tidlig på våren, ville det kanskje kunne vært fra bjørn, pga mye urter/gress, men da skal også være rester etter maur. Du skriver forresten ikke om hvorvidt det nylig har vært regnvær eller ikke. Ved kjøttdiett, om sommeren, er skiten mer pølseformet. De typiske kjegleformete bærrukene forekommer stort sett bare om høsten. Siden bildet ikke passer med noe av dette, vil jeg vel tro at det er mer løs avføring fra elg/hjort.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...