Jump to content

Plomberings typer


Litago

Recommended Posts

jeg lurte på hva som er forskjellige plomberings typer gjenom tidene her til lands? jeg så en mauser med en bolt i løpet å skråslipt bolt å det er vel ikke etter den nye standarden? hvordan skal blant annet en mauser være plombert? å er det mulig det er noen skulte plomberings jobber gjort med en mauser med skråslipt bolt å stål pinne i løpet? :?

Link to comment
Share on other sites

"hvor plombert er et gevær"-diskusjonen får meg til å lure på intensjonene dine..

 

forskriftene slik de er nå sier vel noe slikt som: min 6mm dia. bolt igjennom kammer&låskasse, og skråslipt støtbunn på sluttstykke.

om dette er synlig eller ikke fra utsiden av våpenet kommer an på viljen og evnene til den som har sveisa skrammelet.

Link to comment
Share on other sites

"hvor plombert er et gevær"-diskusjonen får meg til å lure på intensjonene dine..

ikke at jeg sa at jeg hadde en slik da vettu :wink: jeg ser å hører rundt over at det finnes forskjellige metoder fra gammelt av noen er ikke så nøye på det andre er fanatiske :) derfor lurte jeg på hva er standard for gammel å ny plomberings metode 8)

Link to comment
Share on other sites

Gammel standard varierer fra å f.eks.: fylle pipen med bly, meisle/kutte vekk tennål, sveise ALT til en kompakt jernklump, og en hel del andre mer eller mindre rare varianter..

 

Du finner nok ikke disse så lett nå lenger, det var en god grunn til at de skjerpet kravene for plombering!

Link to comment
Share on other sites

Gammel standard varierer fra å f.eks.: fylle pipen med bly, meisle/kutte vekk tennål, sveise ALT til en kompakt jernklump, og en hel del andre mer eller mindre rare varianter..

 

Du finner nok ikke disse så lett nå lenger, det var en god grunn til at de skjerpet kravene for plombering!

takk for svar men bør man kjøpe en rifle som visuelt sett bare har en stål plugg i kammeret å en skråslipt bolt? eller er den da ulovelig? :?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...