Jump to content

Silma Finnskogen Light spørsmål.


TxH

Recommended Posts

Heisann. Jeg kjøpte meg en Silma Finnskogen Light i fjor høst, i god tru om å ha ei stabil og god halgle til fornuftig pris, og attpåtil lett (2,7kg) til rypejakta. Etter rundt 1000 skudd på leirduebanen har jeg begynt å legge merke til at forskjeftet har krympet rundt løpet, og blåneringen på løpet slites fort av i en linje på begge sider av løpet. En annen ting jeg har lagt merke til er små "hakk" i låsekassa etter at jeg har brukt våpenet kun 1000 skudd. Den er aldri brukt på jakt, og heller ikke ute i regn og er smurt regelmessig og pusset på. Har mao. behandlet den veldig bra. Har vurdert å klage på dette, da jeg også har hørt om flere som har hatt problemer med Silma etter den har rundet ca. 1500 skudd. Er noe av dette verdt å klage på? Er så redd for å ikke få igjen noe på en evt. garanti om noe skulle skje snart med den. Bruker den tross alt aktivt til leirduestiskyting 1-2 ggr i uka. Setter stooor pris på svar om dette.

 

Mvh. Leirdueskyttern!

Link to comment
Share on other sites

hei, har ein Silma finnskogen i 12/89, har ikkje de samme problemene som du beskriver her i tråden.

 

Men hadde dog eit problem med at hylsene i øverste løp satt seg fast etter skyting, dette pga ejektoren,

Sendte den inn til reperasjon der de lettet annlegget på ejektoren og polerte litt.

 

Nå kaster den ut vanlige patroner, men ikkje patroner med lav messing-hylse fks (Eley grand prix rype-bismuth 12/67).

 

 

 

dette ble litt rot men håper dere forstår :wink:

Link to comment
Share on other sites

haha, unnskyld at jeg ler. Men du må være svært full av tull. Hvordan kan du kategorisere ting på den måten?

 

Samme som å si og mene : Ja alle damer fra Trondheim er noe skvip! Sannheten er at du vet ikke hva du snakker om.

 

Man får mange bra hagler i prisen fra 5 tusen til 10 tusen. Er langt ifra et faktum at 80 prosent av de streiker før de har nådd 5000 skudd.

Link to comment
Share on other sites

Det ikke bare den hagla, det er hele den sjangern av hagler i prisleiet fra 4999 til 9999. De er rett å slett ikke værdt pengene. Ingen av de kan faktisk forsvare prisen i forhold til en baikal, bruksmessig så streiker 80 prosent av de før de passerer 5000 skudd, og det er for dårlig.

 

Ps. ingen stor fan av baikal, men av alle onder er baikal den beste.

 

Dette tror jeg ikke er tilfelle, det er mange hagler i den prisklassen som holder godt over 5000 skudd fks Rem 870

 

og dessuten ser jeg på star baikal som en "dritthagle",

joda den gjør jobben sin den, men i mine hender er den rett og slett vond, tung og klossete å holde.

 

Men jeg håper at hagla mi holder meir enn 5000 skudd, noe jeg tror den vil gjøre!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hei, jeg har en kamerat som har en slik hagle, han er heller ikke helt fornøyd med den.

Han har skutt ca 1000 - 1500 skudd, I låsekasse mellom tennstemplene har kromen løsnet fra låsekassa, han klagde på dette hos XXL, men fikk til svar at slikt måtte en bare regne med.

Jeg mener at dette ikke skal ikke skje etter 1500 skudd, på en hagle til 10.000,-

 

Men forøvrig synes jeg at silma er et greit våpen.

Men skulle jeg komme med en annbefaling, så ville ikke jeg kjøpt våpen av noen som i tillegg selger sykkler og joggesko...

Link to comment
Share on other sites

Vet at de er veldig lite tull med Silma haglene i forhold til å mange som blir solgt. Men noe tull er de alltid med noen våpen entel di heter silma eller noe annet. De jeg stiller meg kritisk til er hvem som sjekka om de er en reklamasjons sak eller ikke. var d di i butikken eller sendte di den til børsemaker for å få den vurdert??? De at kromen løsner er et nytt problem for min del. be han kammeraten din om å ta en tur inn i butikken å få de til å sende den avgårde får å få den vurdert av en børsemaker.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...