Jump to content

Dovrefjell


hanshonning

Recommended Posts

Noen som har gode/dårlige generelle erfaringen om dovrefjell produkter?

Jeg har nylig kjøpt med dovrefjell jeger`n buksa.

Ikke brukt den på jakt enda, men til fisking. Dette virker som en veldig bra bukse (lovnaden om vanntetthet & vindtetthet ser ut til å stemme ivertfall)

Så, gjerne kom med erfaringer om denne jeger`n dressen, men som sagt, også om andre dovrefjell produkter dere f.eks kan anbefale..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Dovrefjell jegern dressen, og er veldig fornøyd med tanke på pris. Har brukt dressen året rundt i ca. 2år. Og jakka er fremdeles fin, hel og vanntett. Men har sluttet å bruke buksa pga at den fort blir litt klam når man er i aktivitet.

 

Jeg bruker nå Fangstmann buksa, den er veldig solid og god, men ikke vanntett slik som en bukse med membran.

Link to comment
Share on other sites

Kona har Dovrefjell Jeger`n, og er veldig fornøyd. Kan være litt tunge og klamme plagg på varme dager, men er absolutt vann og vindtette.

 

Selv har jeg Dovrefjell Jubileum, en tynnere dress som ble solgt for et par år siden. Ligner litt på Fjellmann eller Turmann tror jeg. Veldig tynn, lett og fin dress spesielt for den varmere delen av jakta.

 

I forhold til pris, tror jeg Dovrefjell er svært bra jaktklær

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en scandenavian camo dress, å er veldig fornøyd med den. Har brukt den ute i 15- 20 minus og 10 pluss

ikke noe problem å gå med den selv om det er vart ute :D

Men blir litt i kaldeste laget når du skal sitte halvannen time på post på rådyrjakt rundt jul :(

Synes Dovrefjell er bra kvalitet til en overkomeleg pris 8)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte meg nettopp en Dovrefjell Lavu. Har null erfaring med Lavu fra før. Har nå satt den opp på plena for å se hvordan den ser ut. Ser grei ut, men som sagt jeg vet svært lite om Lavu. Noen her som har erfaring med Lavu som kan si noe om hvordan Dovrefjell Lavu er i forhold til andre merker? Prisen var vel det som gjorde at det ble Dovrefjell på meg (2590,- komplett med bunnduk)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har 2 erfaringer med Dovrefjell produkter. En god og en dårlig. Jeg har en Dovrefjell feltseng som har fungert fint. For noen år siden lånte jeg ett par splitter nye Dovrefjell vindvotter. Disse var elendige. Kom så vidt borti en tørrkvist i skogen, som rev ei lang rift i hele håndflaten på den ene votten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...