Jump to content

Hvilken modell s&w 44 magnum?


bmh

Recommended Posts

Skal kjøpe meg S&W i 44 Magnum.

Finnes det mange modeller av dette kaliberet?

Liker helst tungt våpen og langt løp, p.g.a. forholdsvis lengre

skytetider i magnum.

Hva anbefaler dere? Og hvorfor?

Tips meg hvis dere vet om noen som skal selges

Har våpensøknaden i orden.

Link to comment
Share on other sites

Det er plenty å velge i. Cluet er at modellene ender på 29. Du kan få blånert med 6-1/2" løp for eksempel eller en rustfri 629 med 8-3/4" løp. Liker du juling kan du kjøpe f.eks en lettmetall 329 med 2-1/2" løp :)

 

Du finner det fleste standardmodellene på Smith's hjemmeside. Her finner du også noen modeller fra Performance Center med fet underlug osv. Jeg tror du kan belage deg på lang leveringstid til Norge for sistnevnte.

 

Min favoritt er ikke en Smith i det hele tatt, men en Ruger Super Redhawk. En av revolverene mine jeg lufter oftest er en Super Red med 9.5" løp og en Burris 2-6x på toppen utstyrt med et Hogue "plog" grep. Mye av grunnen til det er at jeg lader .44 til et slikt nivå at Smither skrangler etter en stund og er gærn nok til å skyte denne kanonen double action når jeg tar kikkerten av. Jeg tviler på at Tauruser er noe mindre robuste, men jeg fikser ikke helt grepet på dem.

 

Jeg vil på det sterkeste anbfale å prøveskyte noe slikt før du kjøper. Ekstremt fremtunge våpen krever at man fikser store statiske belastninger i armene. På den annen side merker man ikke særlig mye til rekylen selv om man har proppet hylsa med W296.

 

Det første du må spørre deg om er om du vil ha en klassisk revolver eller en som tåler mye juling, det andre du må spørre deg om er om du vil ha double eller single action. Det er noe eget med å skyte single action også, men for min del så blir det for det meste .45 Colt da. Skulle du finne ut at single action er tingen så har du eliminert Smith and Wesson.

 

Skal du virkelig fleske til så finnes det alltids noe som heter Freedom Arms ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte meg en Ruger Super New Model Blackhawk Hunter for noen uker siden. Skikkelig god å skyte med med "full pupp" ladninger .

68L.jpg

Det er noe spesielt med SA revolvere, alle hjem bør ha noe lignende for kose skyting :D

Men hvis du har bestemt deg for S&W så er det 629 med 8 3/8" som er saken. Nydelig revolver dette også. Just my 0,02$

Lykke til

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker selv en S&W 629 DXCL (utgått, men fortsatt som CL) 83/8" og mange av de jeg ser som har bygget seg våpen spesielt til mag 2 har enda lenger løp. Om du skal ha utbytte av langt løp, tror jeg det kommer etter en del trening. Ikke SÅ store vekt forskjellen, men den merkes når du får den ytterst (vektstang). S&W holder forøvrig helt greit til mag 2, faktorkravet er relativt moderat og våpenet trenger ikke utsettes for mye belasting for å klare det. Normalt vil du også få litt mer hastighet med lenger løp, samtidig tar vekta opp noe av rekylen.

Personlig ville jeg gått for en 83/8" med full lug, men standard varianten er jo den klassiske og da i blånert stål. 329 er forøvrig 4", men styr unna den (mindre behagelig enn 500 etter min erfaring)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte meg en Ruger Super New Model Blackhawk Hunter for noen uker siden. Skikkelig god å skyte med med "full pupp" ladninger .

68L.jpg

Det er noe spesielt med SA revolvere, alle hjem bør ha noe lignende for kose skyting :D

Men hvis du har bestemt deg for S&W så er det 629 med 8 3/8" som er saken. Nydelig revolver dette også. Just my 0,02$

Lykke til

 

Kanskje lese hva tråd starter spør om neste gang :mrgreen:

 

S&W IKKE Ruger

Link to comment
Share on other sites

329 er forøvrig 4"

Large Frame (N) -

Model 329 Night Guard - .44MAG

 

Smith & Wesson introduces an innovative line of revolvers built especially for personal defense and concealed carry. These light-weight scandium revolvers with 2½ inch barrels come in K, L and N frames with choices in 38, 357 Magnum, 44 Special, 44 Magnum and 45 ACP calibers. Complete with Pachmayr® grips, XS 24/7® standard dot tritium front night sights and Cylinder & Slide Extreme Duty fixed u-notch rear sights, this line of personal defense revolvers offers a selection suitable for all personal defense needs.

163420_thumb.jpg

 

Link i min originale post. Det finnes enda en versjon av dette lille monsteret som kalles 329PD Alaska Backpacker.

 

i .44 mag ville jeg godt for 5" eller 6'5"

Seks fot og fem tommer løp ville nok vært i meste laget for selveste Wyatt Earp til og med :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...