Jump to content

Resultatprogram for NSF pistol


jalla

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

At programmet ikke er mer lettbrukt enn andre programmer kan godt være riktig, med du trenger på ingen måte å være datanerd for å bruke det. Å kunne forskjell på G og K på tastaturet er dog en fordel. Så du kjenner nok av folk som strever med dette "prokrammet". Er du nå så sikker på det? Hvem da?

Link to comment
Share on other sites

Programmet fra Sandnes anbefales på det sterkeste.

 

Med en PC, Sandnesprogrammet, en medhjelper til å lese opp, en projektor og et lerret, skulle jeg slått resultat"servicen" i Larvik ned i støvlene. Fem min etter at laget var inne skulle jeg hatt alle resultatene oppdatert på skjerm.

 

Reidar Øgreid kan mer enn å skyte :-)

Link to comment
Share on other sites

Programmet er nok bra det, men det støtter ikke nettverksløsning meg bekjent. Skal like å se den personen som kan takle 450 starter...dvs påmelding og resultater aleine uten nettverks pc'er....

 

På et NM er jo alle allerede lagt inn, så der slipper man 50% av jobben......hadde gått raskere med ett gammel "manuelt" resultat opplegg der man henger alt sammen på knagger ;-) hehe

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Har du noen gang sittet alene med påmelding og samtidig knottet resultater fra lagene som kommer inn hvert 10min? I tillegg kommer det skyttere som skal bytte lag, spørre om du har tastet riktig...eller de skal bare "sjekke" noe....

 

For hvis man har som på Østlandet 400++ starter fordelt på 130-160 skyttere er det mye jobb for 1 person alene og gjøre dette. Men har man feks 2pc'er til påmelding og 2 stk til resultat knotting da er man i rute :-)

 

Uansett bør veien videre konssentreres om ett nytt og forbedret resultatprogram(er) som er godkjent(e) av NSF. Slik at arrangørene vet at programmene funker og at de gjør jobben riktig. Vi burde også hatt mulighet til påmelding via web samt direkte resultater ute fra standplassene enten via LAN/WIFI eller WAP.

 

K.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Du glemte Blåtann Bromark :)

 

Skytesporten har nok mye å hente på å bruke moderne og lett tilgjengelig teknologi. Etter min mening burde NSF ha et offesielt skytekort for alle aktive skyttere som arrangjøren kan hente inn data fra. Der burde det stå personalia, klasser og krav. Resultatene kunne også vært lenket og rapportert inn direkte slik at alt ble samlet på et sted.

 

Programmet burde også kunne kobles opp mot nett, hvor vi skyttere kan melde oss opp på forhånd og velge hvilket lag vi vil ut på. Det hadde også vært fint om man kunne forhåndsbetalt over nett. Teknologien er enkel å bruke gjennom BBS, men det å fordele inntekten i etterkant hadde kanskje vært litt jobb, eller så må hver enkel klubb ha en avtale med BBS. Koster 2000 kroner å opprette og 3 kroner pr transaksjon.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...