Jump to content

Hvilken avstandsmåler?


A.E

Recommended Posts

Har tenkt å kjøpe meg en avstandsmåler til høsten men, jeg vet ikke hvilken. Nå tenkte jeg at den ikke skal koste skjorta men, "billig og bra". Måleren skal brukes mest i skog ved hjortejakt og ved noe innskyting på skytebanen. Er det noen som har noen gode kandidater?

Link to comment
Share on other sites

Har en Bushnell Yardage Pro Legend. Har målt over 900 m på gode dager. Men i praksis klarer den det sjeldent. Laseren er vanntett, rimelig liten og har gjort meg fornøyd hittil. Noen kommer nok til å nevne selvlysende tall for nattjakt. Det har jeg ikke behov for. Og det er mulig å lasre opp før det blir bekmørkt....

Kjøpte min hos skytesport. Er vel historie den sjappa.

Link to comment
Share on other sites

Hei

Kjøpte nettopp NIKON 800 på ebay blev 1700 kr med allt.

Vanntett,osv, tror den kommer att gjøre nytten før meg ,

Har vel samme behov ,trenger egentligt ikke avstander over 300 meter,

blir ikke aktuellt og skyte uansett .400 -500 meter klarte den nok så greit .

Prøvet litt i går ,max var 850 på kvitt hus

Link to comment
Share on other sites

Begynte med en slik liten Leica 800 et eller annet, det fungerte det, men det var en ekstra ting å dra med seg. Dette fordi den ikke på noen måte erstatter en god handkikkert.

Nå har jeg tatt skrittet opp og fått "alt i ett", en Geovid, men Zeiss har også kommet med noen som virker veldig fint nemlig visning av kule fallet i tillegg.

Jeg syns det er greit å ha det i handkikkerten i stedet for riflekikkertene, fordi kikkerten er jo alltid med og jeg bruker flere rifler, så kostnadene ville ta av.

Link to comment
Share on other sites

+ for et knakende godt tilbud også! :D

 

Sjelden man får 0,3% avslag på ei såpass dyr vare...... :roll:

 

Ja, dette så jeg ikke.men sant det.. Det var jo et utrolig bra tilbud det ja..

 

Jeg kjøpte min på ebay i fjord sommer, ga da 1800kr ink. frakt..

Link to comment
Share on other sites

Har en Bushnell Yardage Pro Legend. Har målt over 900 m på gode dager. Men i praksis klarer den det sjeldent. Laseren er vanntett, rimelig liten og har gjort meg fornøyd hittil.

 

 

 

Jeg har også denne, og har kun positivt å si om den. Ikke minst er den liten. En kamerat har Leica sin og når vi sammenligner avstander blir det alltid like avstander, så dårlig er vel ikke Bushnell`n.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...