Jump to content

PBGV Ares er forsvunnet! EDIT: Funnet i god behold!!


jaktlykke

Recommended Posts

  • Replies 115
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har sikkert vært en trivelig kveld på hytta nå tenker jeg. Hvor langt unna hytta ble han funnet?

 

hei igjen takk for sist .

ca 1 mil i luftlinje men fjellet går i bue og det blir ei heil fjellrekke helt til sverige. Han har vært observert losende mot kalvasssida av fjellet og ble funnet helt på andre siden.

 

hvis du serpå kartet ranger la ut blir det ca 1 til 2 km nedenfor raudvatnet. hvis du legger merke til terrenget øst for penna ser du at fjellet slagfjellet er ganske bredt den veien han har gått ut

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke mye som er tristere og skumlere enn når bikkja forsvinner på den måten der, men det er sannelig ikke mye som er bedre enn at det går bra til slutt heller. :) Moralen får vel være at man ikke skal gi opp, utrolig hva de krabatene tåler :)

 

Nyt velfortjent pils (og griseøre? ;p) :)

Link to comment
Share on other sites

Der har dere igjen for å holde på med det dærre hare greierne, har jo sagt det hele tia jeg :roll::lol::lol::lol::lol:

 

jeg har en svak anelse at det ikke var hare ares holdt på med :roll::roll::roll::roll:

 

men jeg fant en spraglete en oppe ved kallvassdammen :lol::lol::lol::lol:

 

DSC00803.JPG

 

haren sitter midt i bildet

 

ranger han lurte på norti bikkja la av , nå vet han det 33 timer :roll::roll:

Link to comment
Share on other sites

Tenker vi sier 45 timer jeg, dunkern! :wink: Det manglet tre timer på å være to døgn til han ble funnet iallfall.

 

De timene var de mest nervepirrende jeg har opplevd på lenge, for ikke å si slitsomt... Jeg kan fylle på med en liten bildeserie her fra siste døgn.

 

normal_DSC01162.JPG

En nokså bekymret hundeeier krysser 8 km fjell for å legge duftspor som forhåpentligvis skal lede bikkja tilbake til hytta.

 

normal_DSC01167.JPG

Ares dro ut østover langs det smale vannet oppe i bildet, og forbi horisonten til høyre og gudene vet hvor langt innover... Et glimt av sol, like etterpå var fjellet hvitt av nysnø her oppe.

 

normal_DSC01172.JPG

Mitt noe uortodokse sporleggersystem; skjorta som lukta sjef på lang avstand, kanskje derfor Ares vinkla av ei mil lenger inne i dalen og kom seg unna over fjellet! :lol:

 

normal_DSC01180.JPG

Sjef, det var godt du fant meg nå, jeg har følt meg litt liten og alene...

 

normal_DSC01174.JPG

Men jeg har funnet en ny kompis i Østsibirsk laika Rago! Han er litt stor og uhåndterlig da? Og den hyttedøra bak der skal heretter holdes forsvarlig lukket! :wink:

 

normal_DSC01176.JPG

Så da kvikner jeg til litt. Hmm... Litt tynnere enn før, men det er da ikke noe som feiler meg??

 

normal_DSC01179.JPG

Hmm... Synes da det lukter litt godt fra åsene baki her ennå jeg...!

 

normal_DSC01177.JPG

Rago og Egil kjørte i fem timer fra Bindal... Bare for å oppleve at Ares blir funnet samtidig som han svinger inn til Mo. Takk, kompis! Ja for etter noen pils, tørka rådyrlår og en haug røverhistorier så blir da forumister fort kjent! :mrgreen:

 

normal_DSC01183.JPG

Jepp sjef, alt er ved det gamle nå, så jeg kulern litt i sofaen på hytta her inntil videre. Ja for du skal vel slippe meg løs til høsten??? :cry:

Link to comment
Share on other sites

Har vært på reise siden i går, og ble veldig glad for å lese at Ares var funnet når jeg kom hjem og fikk sjekket nå i kveld! :D:D:D Det er utrolig tungt når sånt skjer, spesielt når en ikke vet hva som har skjedd. Desto bedre når det går bra til slutt. :D

Link to comment
Share on other sites

ja ranger jeg har visst litt regnefeil her ja. det må være alle milene i hompat vei som e kjørt eg har ca 45 mil tilsammen og 25 i krabbegear :lol::lol::lol::lol::lol:

 

så rømlingen har det bra ja. få kokt litt ris i lag med maten det hjelper på musklene for å bygge de opp.

ellers har jeg flere fetetips jeg kan legge ut :lol::lol::lol: ja du kjenne vel mæ.

 

Jeg var med filmen i dag og kom over et vantett kamera olympus , du kan se det på fototråden.

Link to comment
Share on other sites

Til å være utafor løpe-i-skauen sesong, så var jeg nokså overrasket over å se at labbene, og da særlig tredeputene og ved klofestene, er helt uten skrammer og sår. Han har løpt mye i røsslyng og stein.

Tror dyret er av meget godt oppdrett og kvalitet! :D

 

I dag er han seg sjøl, leker litt med den fillerevne fotballen sin ute på plena (det hadde vært artig å slippe han ut på gressmatta på Ullevål under cupfinalen; den fotballen hadde ikke levd lenge!), og sover litt i sola. :D

 

Og Taiko;

Du skal få oppleve han i fri flyt på jaktprøve likevel ja, enten det blir hare eller rådyr han tar ut. :wink: Terrenget er forøvrig endelig i boks fra grunneierlagets side. :D

Så får jeg bare være glad til at Ares fikk to døgn ekstra treningsfordel midt i båndtvangen! :mrgreen:

 

Takk igjen til alle som har stilt opp på forskjellig vis!

Link to comment
Share on other sites

Ja dette ble litt av en "horror" tråd må jeg si, litt av et styr en liten petitt krabat kan ordne til bare for at'n har "litt jaktlyst"... :lol::lol:

Heldigvis endte denne episoden utrolig godt, og vi "gutta fra Bindal" fikk oss en kjempefin tur nordover til tross for laber stemning i starten.

Blei utrolig letta da vi fikk tekstmelding fra Ranger om at Ares var funnet i god behold, og da var jo stemninga på topp når vi traff hverandre og blei vitne til "gjenforeninga" av hund og eier.

 

Ranger, Ares, Rago og meg dro straksens oppover i et mere passende terreng enn asfalt, lyskryss, og bildurfylte gater for å bli bedre kjent, oppe i Plurdalen står ei lita koie som vi fikk benytte til formålet, og vi fant tonen umiddelbart.

Tusen takk for en trivelig tur Jens Ranger, vi kommer til å ha flere turer i lag framover tia føler jeg. :D

 

Her møtes Ares og Rago for første gang...

 

image2.jpg

 

image6.jpg

 

Her har Ranger og Ares benka seg i sofaen med god mat og drikke, rådyrkjøtt er snadder sier Ares, he he...

 

image3.jpg

 

Etter ei lang natt med fisking, småprating og hundekos falt vi til ro med fjellduken som dyne i hver vår seng,

og Ranger var først oppe med nykokt kaffe på morrakvisten (langt utpå dagen :mrgreen: )

Her sitter Ranger og Rago å nyter godværet med nykokt fjellkaffe på utsiktsbenken...

 

image4.jpg

 

Her viser Rago fram sine kjeksbalanseringskunster for fotografen. :lol:

 

image7.jpg

 

Ranger! Tusen takk for en kjempefin hyttetur!

 

Mvh Egil og Rago.

Link to comment
Share on other sites

He he, artige bilder, kjeksbildet falt ut, men det har du sikkert retta på allerede. Tror forøvrig idéen din med å bruke Rago som en kombinasjon av CIA lytteutstyr, luktesensor og radarovervåkning gjennom terrenget hadde økt sjansen betraktelig i forhold til å stole på det begredne menneskelige sanseapparatet...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...