Jump to content

45 ACP til militærfelt.


barfoed

Recommended Posts

Nybegynner eller A-skytter?

Kjøpeammo eller hjemmelader?

 

For nybegynneren mener jeg at 9x19 er klart å foretrekke. Du trenger mengdetrening, og ammo er langt billigere. Rekylen er lettere å kontrollere.

 

For den erfarne toppskytteren tror jeg det blir hipp som happ. Tross dette legger jeg merke til at alle toppskytterne i midtnoge skyter 9x19. Kanskje ikke tilfeldig?

Link to comment
Share on other sites

Skyter i B men skutt meg opp til A for neste år. Bruker fabrikkammunisjon. Ammunisjonskostnader er ikke noe problem. Skyter kun stevner ellers trener jeg ikke med 45. Blir ca 300 skudd i året tenker jeg. Bare skutt felt et par år så har mye å hente teknisk. Har en 9 mm men kun brukt den til grovfelt.

Link to comment
Share on other sites

45 acp til mil-felt er kjempemorro! Selv skal jeg på stevne imorra med en Springfield 45 ladd med 160gr. semi-wadcuttere! Inntil nå har jeg for det meste brukt 9mm fabrikkammo - men i våres har jeg gått litt med denne Springfield'en og det er veldig gøy - har for det meste brukt fabrikkammo, men jeg har stor tro på disse lette kulene med en passelig dose N320 bak. Vel morgendagen vil vise!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Er det en stor ulempe å bruke 45 til militærfelt kontra 9 mm? Det er litt kraftigere rekyl men har det noen praktisk betydning?

 

Må nok si at 45 er behageligere å skyte(lav trykks patron) og som nevnt oven, får en jo større hull.

Skjønner ikke de som sier at en 45 har mere rekyl en 9mm.

Jeg har skutt i over 30 år og må si at 45 er som krem i forhold til 9mm.

 

Har en 9mm selv og jobber i herdig med tung kuler/svake ladninger for å etterlinge en 45.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...