Jump to content

Fjerne Moly-belegg fra kuler.


maral

Recommended Posts

Jeg har ymse kuler med molybdenbelegg liggende, som jeg gjerne skulle fått brukt opp. Løpet jeg har i det aktuelle kaliberet er kun brukt med ubelagte kuler. Lat som jeg er, gidder jeg ikke å pusse vettet av meg mellom bruk av belagte/nakne kuler. Siden jeg nå har begynt å bruke nakne kuler i dette løpet, skal jeg fortsette med det.

Spørsmålet er som følger: Har noen en grei framgangsmåte for å fjerne molybelegget fra kulene?

Mener å huske det var noen på sluttstykket som fjerna belegg fra kuler.. Håper noen har noe å komme med her :)

Link to comment
Share on other sites

Hehe, Jeg satt i "snikkerboden" på hytta til svigers en vakker sommerdag med striregn å fjernet molybelegg fra Hornady A-Max kuler for noen få år siden.. :)

Rødsprit tok belegget lekende lett.

 

Norma og Lapua har et voksbelegg i tillegg til molycoatingen, så jeg vet ikke om det er like lett å fjerne. Har ikke prøvd. Nå skyter jeg kulene med moly-belegg. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hmm, det må være forskjell på hvor godt belegget sitter på kulene.

Jeg prøvde å fjerne molybelegget på noen kuler fra Rhino, der hjalp det verken med Rødspit eller Aceton. Jiff skurekrem greide biffen etter en del gnukking, men det ble for mye jobb. Nå skyter jeg dem bare.

Link to comment
Share on other sites

Sorry ass, men HALLO...Det er lys i luken, men er det noen der?!?!

 

At man ikke gidder å pusse løp er en ting, men å heller ville gnukke bort molybelegg på en og en kule syns jeg tar bløtekaka!! :lol:

Hold deg til luftpustebørsene dine du, så skal jeg holde meg til hjemmelading :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...