Jump to content

Norma sluttet med P4 og P5?


MorganKane

Recommended Posts

vi får håpe at det er noen lokale våpenhandlere som overlever da, etterat alle andre har handlet på XXL fordi det var så billig der... :?

 

Har en bror som driver konkurerende butikk med nevnte butikk, så jeg får årlig under julemiddagen min dose informasjon hvordan butikken selger sekunda-/andre sorterings varer og trikser med egne navn på f.eks telt.

 

Men når alt kommer til alt, så er spørsmålet om jeg som kunde er villig til å tråkle meg gjennom Oslo trafikken fremfor å ta en butikk som ligger like ved. Tror fleste kunder gjør som meg (desverre), og går for det letteste alternativet. Selvsagt er leit for mindre butikker, men forretningsverdenen er brutal..

 

 

Børselars er litt drøy kjøretur, men takker for tipset:)

Link to comment
Share on other sites

:shock:

Nå har ikke jeg slengt ut noen påstander som helst..

 

Om jeg skal gå nærmere inn på det der, så refererte min broder til telt produsert i eget "XXL materiale", likt andre telt bare av samme produsent men av en annen kvalitet og ikke fungerende myggnetting. Sekunda varene var ski med annen kvalitets sortering fra fabrikk og produksjonsland, men utvendig identisk.

Dette er info jeg har fått fra en konkurent av XXL, om det har noen rot i virkeligheten kan ikke jeg bedømme.

Link to comment
Share on other sites

Var innom XXL for å kjøpe litt krutt, da jeg fikk høre den bedragelige nyheten at Norma har sluttet å produsere P4 og P5?

 

Hmpf.. fikk også høre at butikken har ingen planer om å føre pistolkrutt i framtiden :|

 

 

Hvorfor i all verden handler du ikke av den konkurerende butikken til din bror da hvis XXL er slik en dårlig butikk??

Link to comment
Share on other sites

Jeg har spart adskillige bærumstiere på å handle på XXL (VV- krutt, tennhetter, kuler osv). Jeg er en troløs kunde som handler der jeg synes jeg får mest igjen for mine penger. Hvis andre synes de får mest igjen for sine penger andre steder, er det ok for meg :lol: Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal være "snill" mot en butikk og late som om jeg ikke merker at jeg blir flådd :mrgreen: Det er vel det som kalles å leke butikk...

Link to comment
Share on other sites

XXL har råd til å selge våpen og komponeter med tap. Hva de gjør når de får de-facto monopol vet jeg ikke.

Men jeg kjenner folk som har prøvd å få fikset ting på XXL.... mener det ligger en tråd om det her.

XXL sleger i ikke Vitahouri lenger fordi de ikke får fra importøren, meg bekjent.

 

Det er lov å tenke litt lenger en hvor mange penger sparer jeg i dag. I de siste fem årene har de forsvunnet minst fem spesialiserte jakt og våpenbutikker i Oslo. Det er ikke fordi de er så flinke til å flå kundene sine.

Link to comment
Share on other sites

Var innom XXL for å kjøpe litt krutt, da jeg fikk høre den bedragelige nyheten at Norma har sluttet å produsere P4 og P5?

 

Hmpf.. fikk også høre at butikken har ingen planer om å føre pistolkrutt i framtiden :|

 

 

Hvorfor i all verden handler du ikke av den konkurerende butikken til din bror da hvis XXL er slik en dårlig butikk??

 

Fordi Broren hans neppe driver i våpen bransjen, men i tilsvarende segment i andre sports artikkler. XXL drives av samm folk og ideologi som el-kjøp, og det er vel ikke akkurat stoe mengder med kunder som anklager El-kjøp for å være spesielt etiske?

 

Jeg handler også på XXL, spesielt om det gjelder ting ikke andre butikker har inne. så det er sagt.

Link to comment
Share on other sites

for å spore tilbake til emnet:

 

p-4 og p-5 kruttet som alle har kastet seg over under vihtavuori-tørken, er etter rykter jeg har hørt kun et restparti norma har sittet på endel år fordi ingen ville kjøpe(lite publiserete data). når dette partiet er brukt opp, finnes det visst ikke mer. har fått det fortalt av forhandler som har solgt kruttet, og synes å huske å ha hørt det et annet sted tideligere.

 

noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...