Jump to content

Finner ikke modell i production list....


Recommended Posts

Jeg var en tur innom production list og skjekket om den 9mm jeg har kjøpt stod der ennå,men da fikk jeg ett lite problem,den stod ikke der lenger,og detta derier seg om en s&w 5903tsw.

Det eneste som stod der i den serien jeg har kjøpt var 5904,er dette det samme som 5903?

for jeg finner ikke 5904 den hos noen selgere..

Link to comment
Share on other sites

Jeg var en tur innom production list og skjekket om den 9mm jeg har kjøpt stod der ennå,men da fikk jeg ett lite problem,den stod ikke der lenger,og detta derier seg om en s&w 5903tsw.

Det eneste som stod der i den serien jeg har kjøpt var 5904,er dette det samme som 5903?

for jeg finner ikke 5904 den hos noen selgere..

 

Du skriver at den du har kjøpt stod der ennå. Mener du da at den har stått der? For så vidt jeg vet så er det ikke fjernet pistoler fra den listen på flere år. Ikke siden en viss Tanfoglio ble fjernet

 

Og det må være den spesifikke modellen som står på listen for at den skal være godkjent

Link to comment
Share on other sites

Nå skal ikke jeg legge meg oppi hvorfor enkelte våpen står på lista, og enkelte ikke gjør det. For det har jeg svært lite greie på.

5904 er ikke noe mer enn en svart utgave av 5903. Så hvis bare den ene står på lista må det jo være en glipp. TSW utgaven har litt andre detaljer som b.l.a. Novak sikter, en rail unde løpet og om jeg ikke husker helt feil en litt annen løpsbussing. Om dette er nok til å diskvalifisere den fra produktion vet jeg ikke, men så kjenner jeg ikke alle kriteriene som skal til for å bli plassert på den lista.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan havner våpen på denne lista? Er det opp til produsenten å be om det?

Så på lista at 5904 står det, men det gjør ikke 5903 :shock: Det står jo i parentes at alle revolvere med DA opp til 5" er tillatt ...så lenge de ikke er blanke da eller :D

Kan det komme av at S&W ikke har brydd seg med å få inn noen av sine våpen på denne lista. Det er nemmelig mye "gammelt" der, og lite nytt. Av de omtalte 59xx utgavene er det jo bare 5903TSW som er i produksjon.

Eller er det kanskje slik at blant denne våpentypen står IDPA sterkere i USA, slik at amerikanske produsenter overser denne klassen innen for IPSC?

Link to comment
Share on other sites

Kriteriene er som følger (fra ett innlegg av Vince Pinto på IPSC GV):

As I've recently received a number of questions on this topic, I thought it might be useful to let you all know how the system works in respect of the listing of new guns.

 

Firstly, the dynamic team responsible for evaluating each new gun and making a decision are Tim Andersen (Denmark), Fritz Gepperth (Germany), George Giamarellos (Greece), Doug Lewis (Canada), and yours truly (Hong Kong). Officially, we're known as the "Production Division Committee" (PDC).

 

We're also known as "The Four Wise Men, Plus Vince". awry.gif

 

Secondly, the broad criteria we use before we will approve a gun are:

 

1. It's not "traditional" Single-Action-Only, it's not ported or compensated, and it's barrel length is 127mm (5") or less;

2. It's intended for broad appeal, not specifically created for Production Division;

3. It's available to any lawful purchaser, not restricted to privileged persons (e.g. factory team members);

4. It's been available for purchase for at least 12 months (preferably in at least two IPSC zones);

5. It's been physically handled by at least one member of the PDC.

 

Now there are exceptions to the above rules. For example, if Glock release a new model which is identical to a G17 except it's in 38 Super, we'll probably approve it without having to wait 12 months, provided all the other criteria are satisfied. The same applies to some of the newer SIG P226 variants, which are essentially the regular P226 with different grips!

 

Ønsker man at de skal vurdere en pistol kan man bare spørre dem. Vince hadde nylig en tråd om det på GV, hvor han spurte etter innspill...

Link to comment
Share on other sites

Artig! Kanskje trådstarter og faksen bør slå seg i sammen om en mail til komiteen. Våpnene deres skulle sikkert kunne falle inn under unntaks delen som Cardinal siterte. En ettermontert rail fra fabrikk, og Novak sikter kan jo ikke være allverdens problem.

 

Forresten... Jeg er jammen ikke sikker på om 5603TSW per i produksjon den heller, det er vel ikke så mye mer enn 9-serienes rammer som blir brukt nå om dagen. Så ikke vent på at S&W skal få våpnene inn på lista.

Link to comment
Share on other sites

Den eneste pistolen som har vært godkjent i PD, for å så bli fjernet igjen, er Tanfoglio Stock Custom.

 

Vince Pinto:

Only one gun was ever listed and delisted due to a change of decision by the PDC (as instructed by the IPSC Assembly), and that was the Tanfoglio Stock Custom. One gun out of +600 guns over a 10 year period.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...