Jump to content

Våpenforhandler forsøkt ranet!!


Hjortetrekk

Recommended Posts

Ja, slikt er aldri morsomt å oppleve for noen.

Dog var situasjonen ikke farlig da våre rutiner gjorde det slik at våpenet var

uskadeliggjort ved å fjerne sluttstykket.

 

Det kommer innslag på NRK ikveld etter 21 nyhetene fikk vi opplyst.

Link to comment
Share on other sites

Men hadde det ikke gått raskere å få han i politiets varetekt ved å rett og slett surre han fast? Hvorfor slippe han fri? :roll:

 

Nei hadde jeg fått kontroll over en sånn situasjon slik de gjorde så hadde svinepelsen blitt svinebundet og plassert i utstillingsvinduet, god preventiv virkning og bra PR for butikken! :wink:

Link to comment
Share on other sites

" det vil bli vurdert utover kvelden om mannen skal holdes i arresten eller settes på frifot"

 

Så fint. Mannen har jo bevist at han ikke utgjør noen fare for samfunnet. Jakter man kråke i fjæra risikerer man hjemmebesøk av Delta mens litt væpnet ran gir et skikkelig klaps på lanken.

Link to comment
Share on other sites

Synes det var godt jobbet av PVAS. :D

En kan gjøre en borgerarrest etter Straffeprosesslovens § 176, men alt er situasjonsavhengig. Leser i artikkelen i Aftenposten at dette var en stor kar, og selv om ikke rifla virket så kunne han ha kniv el. Det derfor ble vurdert slik at det var best å få han ut og så varsle politiet. De fikk tak i han, så da gikk det greit denne gangen.

 

Regner med at det ble en liten vekker uansett, og at det muligens blir en liten gjennomgang av rutinene.

Jeg har hatt arbeid hvor jeg hadde mye penger mellom henda til tider(Pengeautomater), og vi hadde ranskurs og nødknapp(Like artig hver gang en av oss glemte at nødknappen var i lomma når en krøp under en automat for å fikse noe, maks 2 minutter etterpå hadde en 2-3 anpustne vektere hengende over seg :lol: )

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt arbeid hvor jeg hadde mye penger mellom henda til tider(Pengeautomater), og vi hadde ranskurs og nødknapp(Like artig hver gang en av oss glemte at nødknappen var i lomma når en krøp under en automat for å fikse noe, maks 2 minutter etterpå hadde en 2-3 anpustne vektere hengende over seg :lol: )

 

Er ikke det et lite hint om at man burde bruke nødknappen litt oftere? :)

 

Bra historie, i tvil om jeg hadde greid å være like kald.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...